04 Μαΐου 2020

ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΗΣ ΕΡΧΕΤΑΙ, ΤΟ ΙΓΜΕ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΤΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΠΕΤΑΞΑΝ Νο 2!


ΕΝΩΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΙΓΜΕ

Αχαρνές, 04.05.2020

ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΗΣ ΕΡΧΕΤΑΙ, ΤΟ ΙΓΜΕ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ
ΤΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΠΕΤΑΞΑΝ Νο 2!
Με την αγαστή συναίνεση της πλειοψηφίας του Συνδικάτου, που συνεχίζει το δούλεμα!


Συναδέλφισσες συνάδελφοι,
Μετά την «αποστομωτική» απάντηση  της «ηγεσίας» του Συνδικάτου στην ανακοίνωση της παράταξης μας (για την οποία δεν λένε τίποτα για την ταμπακέρα) σήμερα μόλις πληροφορηθήκαμε  την πρόταση Προέδρου- Γ. Γραμματέα (επισυνάπτεται) προς ορισμένα κόμματα της Βουλής (ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΚΙΝΑΛ), που εμφανίζεται μάλιστα ως απόφαση οργάνων του Συνδικάτου και καταλάβαμε επιτέλους γιατί τόση χολή και τόσο μένος ενάντια στη παρέμβαση της Ομοσπονδίας και την πρεμούρα τους να προωθήσουν τη συγκεκριμένη πρόταση εν κρυπτώ και παράβυστο την οποία και σας παραθέτουμε:

« Αξιότιμε κ. βουλευτά,
 Ως μέλος της επιτροπής, σας αποστέλλουμε πρόταση για νομοθετική βελτίωση του Αρ.116 του Σ/Ν του ΥΠΕΝ που συζητείται στη Βουλή αυτές τις μέρες και ελπίζουμε ότι η παρέμβασή σας θα βοηθήσει στην οριστική επίλυση του τελευταίου σοβαρού προβλήματος που απασχολεί το φορέα και τους εργαζόμενους και θα οδηγήσει στην απρόσκοπτη λειτουργία του.
Προτείνεται στην §1 του άρθρου 116 να προστεθεί:
 «…
6. Δικαστικές αποφάσεις που εκκρεμούν κατά του ΙΓΜΕ καθώς και οι εκκρεμείς δίκες που θα συνεχιστούν και θα εκδοθούν, αποτελούν αντικείμενο της εκκαθάρισης. Τελεσίδικες προσωρινά εκτελεστές δικαστικές αποφάσεις καθώς και οι εκκρεμείς δίκες κατά του ΙΓΜΕ που αφορούν εργασιακές διαφορές εκκαθαρίζονται και εξοφλούνται από το Ελληνικό Δημόσιο και τις πιστώσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. »

Και ακολουθεί η Αιτιολογική πρόταση που εισαγωγικά αναφέρει:
Αιτιολόγηση:
«Ο ορισμός εκκαθαριστή χωρίς να έχει προηγουμένως διευθετηθεί η πολύ σημαντική εκκρεμότητα των αδικαιολόγητων-παράνομων παρακρατήσεων από τους μισθούς των εργαζομένων για την περίοδο 2013-2018, εισάγει σοβαρά προβλήματα για τη λειτουργία και το μέλλον του φορέα. Οι εργαζόμενοι στην ΕΑΓΜΕ (νυν ΙΓΜΕ) βρίσκονται σε εκκρεμότητα σχετικά……….», αναφέροντας στη συνέχεια τα πραγματικά δεδομένα σε σχέση με την παράνομη κατακράτηση των μισθών μας.

Με βάση τη πρόταση του Συνδικάτου προκύπτει ότι:

Α. με τον διορισμό του εκκαθαριστή, ως εργαζόμενοι χωρίς να ρωτηθούμε με οποιονδήποτε τρόπο αποδεχόμαστε την εφαρμογή του Ν 4602/19 με τον οποίο καταργήθηκε το ιστορικό ερευνητικό Ινστιτούτο  ΙΓΜΕ και αντικατεστάθη από την τραβεστί-Αρχή του ΕΑΓΜΕ (με ότι αρνητικό αφορά στα περιουσιακά του στοιχεία, στην εκτέλεση του ερευνητικού του αντικειμένου, στους κανονισμούς, ΕΣΣΕ ….κλπ) και εύλογα προκύπτει τα ερώτημα ποιος έδωσε την άδεια στους Βουγιουκο-Γαλανάκηδες να αναιρέσουν ΟΜΟΦΩΝΕΣ αποφάσεις για Απεργιακές κινητοποιήσεις για την επανίδρυση του ΙΓΜΕ;
Για να θωρακιστεί δε ο «εκκαθαριστής» με βάση το άρθρο 116 τον απαλλάσσουν από ποινικές ευθύνες, ενώ κατά την ρήση ΓΚΟΥΤΗ θα αναζητήσει ποινικές ευθύνες της αλήστου μνήμης καταγγελίας Κωστόπουλου που αφορά στην μη εφαρμογή από 1/1/2013 της κλεψιάς της παράνομης δεύτερης παρακράτησης του 25% και στα δάνεια «υμετέρων» και λοιπών φίλων!

Β. Σε ότι αφορά το 25%,  η επιχειρηματολογία της Αιτιολογικής έκθεσης (στην οποία παίρνει ως δεδομένη τη τοποθέτηση εκκαθαριστή) και η διατύπωση στο Άρθρο 116 παρ1 εδαφ. 6, ότι η εκκαθάριση και εξόφληση των δεδικασμένων αποφάσεων και των εν εξελίξει δικών  για τις εργασιακές διαφορές θα γίνει από το Ελληνικό Δημόσιο και τις πιστώσεις του ΥΠΕΝ με δεδομένο το ακατάσχετο του Ελληνικού Δημοσίου και την προϋπόθεση της ύπαρξης πιστώσεων ΥΠΕΝ πρακτικά δεν διασφαλίζει τίποτα απολύτως αλλά παραπέμπει στη περίπτωση της ΕΘΝΙΚΗΣ που για να πάρουμε το περίπου 35% των δεδικασμένων με τους τόκους υπερημερίας ποσών που μας οφείλανε κατάργησαν το ΙΓΜΕ.
Το χειρότερο όμως σε ότι αφορά στο νομικό πεδίο διεκδίκησης του 25%, οι παραπάνω διατυπώσεις όχι μόνο δεν προσφέρουν κανένα πρόσθετο νομικό επιχείρημα, αλλά αντίθετα υπονομεύουν τις μελλοντικές αποφάσεις των εν εξελίξει δικών, αφού το Συνδικάτο συνομολογεί σε μια τροπολογία που μεταφέρει στο Ελληνικό Δημόσιο την ευθύνη θέτοντας σε αμφισβήτηση τη νομική βάση όλων των δικαστικών προσφυγών μας σύμφωνα με την οποία η ΕΑΓΜΕ σε ότι αφορά τις μισθολογικές εκκρεμότητες (Γνωμάτευση Ν.Σ. ΕΑΓΜΕ) είναι διάδοχος του ΙΓΜΕ .

Αν δεν πρόκειται περί γκάφας τότε τα πράγματα είναι εξαιρετικά σοβαρά.

Αντίθετα η πρόταση που κατέθεσε η ΟΜΕ αφού έλαβε υπόψη το μέχρι τότε εκδοθέν κείμενο του Συνδικάτου που υπερασπιζότανε τον ρόλο και την λειτουργία του ΙΓΜΕ και τη διασφάλιση της καταβολής των παρανόμως παρακρατηθέντων μισθών μας, αφενός ζητούσε την απόσυρση της ρύθμισης διορισμού εκκαθαριστή μέχρι την ουσιαστική διαπραγμάτευση Συνδικάτου – Υπουργείου και για το 25% προέβλεπε την αξιοποίηση των μεταβατικών διατάξεων του Άρθρου 52 παρ.4 που μέχρι το τέλος του 2020 ισχύει το λογιστικό καθεστώς ΙΓΜΕ. Με μια ερμηνευτική προσθήκη σε ότι αφορά την εκκαθάριση από τις Οικονομικές υπηρεσίες της πληρωμή όλων των μισθολογικών εκκρεμοτήτων παρέχοντας μια πρόσθετη διασφάλιση σε υπηρεσιακούς παράγοντες και Διοίκηση.
Με τον τρόπο αυτό πληρωνόντουσαν άμεσα όλες οι δικαστικές αποφάσεις μέχρι τέλος του 2020, δημιουργώντας τετελεσμένο με την ντε φάκτο πληρωμή των μισθολογικών εκκρεμοτήτων και παράλληλα έδινε προοπτικές με τη σύμφωνη γνώμη Διοίκησης και ΥΠΕΝ για την ρύθμιση και όλων των άλλων μη ακόμη δεδικασμένων μισθολογικών εκκρεμοτήτων.
Το κυριότερο όμως ήταν ότι δεν κλονίζονταν η νομική βάση όλων των μέχρι σήμερα δικαστικών προσφυγών μας  αφού μέσα στα πρόσθετα νομικά μας επιχειρήματα αναφερόμασταν και στην αξιοποίηση των μεταβατικών διατάξεων της λογιστικής ισχύος του καθεστώτος του ΙΓΜΕ.

Παραθέτουμε την σχετική διατύπωση που αν ήθελε το Συνδικάτο μπορούσε (όπως ήδη είχε συζητήσει ο συν. Δ. Μπάτης με τον Γ. Γραμματέα Δ. Γαλανάκη) να αξιοποιηθεί και ενδεχόμενα να βελτιωθεί.
« Συγκεκριμένα η εν λόγω παρ. 4 του Άρθρου 52 να διαμορφωθεί ως εξής :
«H λογιστική διαχείριση της Αρχής γίνεται μέχρι τις 31.12.2020, σύμφωνα με το Ελληνικό Γενικό Λογιστικό Σχέδιο κατά παρέκκλιση των διατάξεων του παρόντος. Κατά το διάστημα αυτό η κατάρτιση και η εκτέλεση του προϋπολογισμού, καθώς και η αναγνώριση, η εκκαθάριση ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΈΝΩΝ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΙΓΜΕ και η εντολή πληρωμής των δαπανών της Αρχής μετά την έναρξη λειτουργίας της γίνεται σύμφωνα με τις αναλόγως προς το Ελληνικό Γενικό Λογιστικό Σχέδιο ισχύουσες διατάξεις του ν. 4270/2014 (A΄ 143) περί Ν.Π.Ι.Δ. Το ποσό της ετήσιας επιχορήγησης που έχει προβλεφθεί και εγκριθεί για το ΙΓΜΕ στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το έτος 2020 (όπως ήδη διαμορφώθηκε) χρησιμοποιείται, χωρίς καμία άλλη διατύπωση, για την επιχορήγηση της Αρχής»
Η ΚΕΣΙ που ειδικεύεται να ξεφεύγει από τις ολέθριες ευθύνες της, γελοιοποιεί την κρίσιμη κατάσταση μια μέρα πριν την ψήφιση του άρθρου 116 για τον διορισμό εκκαθαριστή, λέγοντας προκλητικά μεταξύ των άλλων σπαραγμών της: «Τίποτα δεν έχει χαθεί όσο συνεχίζουμε να διεκδικούμε και να αγωνιζόμαστε, ενωμένοι και αποτελεσματικοί»….(!), αποφεύγοντας επιμελώς την πρόταση μας για αγωνιστικές κινητοποιήσεις περιμένοντας την σωτηρία από αυτούς που συστηματικά μας κοροϊδεύουν.
Βέβαια μας τρέλανε στον αγώνα, που από πέρυσι μετά το φιάσκο κινητοποίησης στην Βουλή για την ψήφιση του ΙΓΜΕ, όχι μόνο δεν έκανε καμία αγωνιστική δράση, αλλά με τα συνεχείς αναβολές υλοποίησης ΟΜΟΦΩΝΩΝ αποφάσεων Γ.Σ. προστάτευαν διοικήσεις, υπουργείο, κυβερνήσεις να εφαρμόσουν την πολιτική τους με το Δημοσιοϋπαλληλικό έκτρωμα της  ΕΑΓΜΕ.
Η μόνη τους αντίσταση ήταν ενάντια στην παράταξη μας που έθετε ζητήματα ενεργούς δράσης προκειμένου να υλοποιήσουμε τις ομόφωνες αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων.

Έστω την ύστατη στιγμή μπορούν να σώσουν τη συνδικαλιστική τιμή του ΙΓΜΕ υιοθετώντας τις προτάσεις μας!

ΤΟ ΕΑΜ ΕΝΑΙ ΕΔΩ,  ΤΟ ΙΓΜΕ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ, ΕΝΩΜΕΝΟ ΔΥΝΑΤΟ!

Η Ε.Γ. του ΕΑΜ-ΙΓΜΕ

 Μπορείτε να το κατεβάσετε σε pdf από εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια: