18 Ιουνίου 2017

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ


Αχαρνές, 18/6/2017
Α.Π. 135/7

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ



Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Επιτέλους ο Υπουργός ΥΠΕΝ έστω με καθυστέρηση ενός μήνα απάντησε στις δύο από τις ερωτήσεις που υποβλήθηκαν από τα κόμματα της Βουλής, στην Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ από τον  Στ. Τάσσο, και στην Ερώτηση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης από τον Β. Κεγκέρογλου.
Το Προεδρείο του Συνδικάτου ήταν στη Βουλή, ενημέρωσε τους δύο βουλευτές για τις τελευταίες εξελίξεις και τους εφοδίασε με τα κατάλληλα έγγραφα ολοκληρώνοντας έτσι μια από τις βασικές πρωτοβουλίες του Συνδικάτου, οι οποίες οδήγησαν στο μπαράζ ερωτήσεων που κατατέθηκαν προς τον κ. Υπουργό (υπενθυμίζουμε επίσης τις ερωτήσεις τριών βουλευτών από το Ποτάμι, των 38 βουλευτών από τη ΝΔ με τα ίδια ερωτήματα, και της κας Παπακώστα επίσης από την ΝΔ).
Μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης στη βουλή το Προεδρείο του Συνδικάτου συνέχισε με την παράσταση τον κ. Λιάκο, Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό που είχε ορισθεί μετά την τελευταία αγωνιστική κινητοποίηση στο Μαξίμου.
 Α) Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Θεωρώντας δεδομένο πως όλοι είστε ενήμεροι και από πρώτο χέρι (απ’ ευθείας ή μαγνητοσκοπημένη τηλεοπτική μετάδοση, μελέτη πρακτικών που σας διαβιβάσαμε ηλεκτρονικά), σας έχει γίνει σαφές ότι ο κ. Σταθάκης επανέλαβε επί της ουσίας και δημόσια πλέον, τόσο όσα μας είχε πει, όσο και αυτά που δεν μας είχε πει κατά τη συνάντηση που είχαμε πριν τρεις βδομάδες.
Όπως προκύπτει από τα πρακτικά της Βουλής και τις απαντήσεις του κ. Σταθάκη, δύο ήταν οι κύριοι στόχοι του:
1.   Να διασκεδάσει τις πολλαπλές πιέσεις που του ασκούνται για την επαναλειτουργία του ΙΓΜΕ και την πληρωμή των εργαζόμενων.
2.   Να ενεργοποιήσει τον κοινωνικό αυτοματισμό σε βάρος των συνταξιούχων αλλά και των εν ενεργεία συναδέλφων που διεκδικούν τις αποζημιώσεις τους, που υπενθυμίζουμε ότι έχουν χαρακτηρισθεί σαν  μισθολογική παροχή τους από τον Άρειο Πάγο

Ας δούμε όμως αυτά που ανέφερε, ή δεν ανέφερε.
·      Όσο αφορά τις αποζημιώσεις που οφείλει το ΙΓΜΕ από το συμβόλαιο του ΙΓΜΕ με την ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, δεν έχει πρόθεση να αντιμετωπίσει θετικά το θέμα, αφού θεωρεί ότι όσοι παίρνουν σύνταξη δεν δικαιούνται αποζημιώσεις από ιδιωτική ασφάλιση για να μην επιβαρυνθεί  ο φορολογούμενος.
·      Ότι με νομοθετική πρωτοβουλία τροπολογίας διατάξεων νόμων (που δεν αποκάλυψε το περιεχόμενό της), η οποία θα περιληφθεί στο νομοσχέδιο για τα αυθαίρετα που θα φέρει στη Βουλή μέχρι το τέλος Ιουνίου, θα λύσει το θέμα της κατάσχεσης λογαριασμών, την επόμενη μέρα θα οριστεί η Διοίκηση και δεσμεύτηκε ότι στο τέλος Ιουνίου, που πρακτικά είναι αδύνατο, οι εργαζόμενοι θα πληρωθούν ένα μηνιάτικο.

Από  όλα τα παραπάνω αλλά και όλη την παρουσία του κ. Υπουργού στη Βουλή διαπιστώνουμε ότι:
     i.        Οι παρεμβάσεις των δύο βουλευτών ήταν ιδιαίτερα εύστοχες, αφού αποκάλυψαν την παραπλάνηση που επιχειρεί ο κ. Υπουργός με εξομοίωση των αποζημιώσεων της ΕΘΝΙΚΗΣ με τη σύνταξη, με την απόκρυψη του δικαιώματος που προέρχεται από ΕΣΣΕ, και το κυριότερο με την αντιδημοκρατική πρόθεση του να καταργήσει δικαστικές αποφάσεις και μάλιστα αμετάκλητες. Εκτός της  απόφασης του Αρείου Πάγου αγνόησε σκόπιμα ότι αυτή η μισθολογική παροχή προβλεπόταν και χορηγήθηκε για κάθε περίπτωση αποχώρησης από το ΙΓΜΕ (μετάταξη, παραίτηση, απόλυση κλπ). Έφτασε μάλιστα στο σημείο να υπαινιχθεί το εντελώς αναληθές, ότι οι εργαζόμενοι έπαυσαν κάποια στιγμή να συμμετέχουν κατά 25% στα ασφάλιστρα!!!.
    ii.        Επειδή όμως η παραπλάνηση έχει κοντά ποδάρια, δεν είναι τυχαίο ότι στη δευτερολογία του μετά τις καταγγελίες των Βουλευτών δεν μπόρεσε να αντικρούσει κανένα επιχείρημά, τους επιχειρώντας και πάλι να δημιουργήσει εντυπώσεις για προάσπιση του ελληνικού λαού, που κατά τα άλλα με το 3ο και 4ο μνημόνιο έχει ξεζουμίσει.
  iii.        Το ΙΓΜΕ "θα αναβαθμιστεί, θα παίξει τον ρόλο του και θα λειτουργήσει”, χωρίς όμως καμιά διευκρίνιση για τον χαρακτήρα της αναβάθμισης και το ρόλο του ΙΓΜΕ, χωρίς καμία απάντηση για το θέμα των προσλήψεων μόνιμου προσωπικού, για τις οποίες ρωτήθηκε, ούτε επίσης για τη διευθέτηση των υπόλοιπων ουσιαστικών εργασιακών μας αιτημάτων, έστω μέσω της διαδικασίας του ΟΜΕΔ που στήριξε η προηγούμενη διοίκηση. Οι απαντήσεις του κ. Υπουργού μάλλον πολλαπλασίασαν τις ανησυχίες μας, παρά μας καθησύχασαν.
   iv.        Έγινε επίσης φανερό ότι η πληρωμή της μισθοδοσίας μας συναρτάται από μια αγνώστου περιεχομένου νομοθετική πρωτοβουλία των λογαριασμών του ΙΓΜΕ, με άγνωστες συνέπειες στη συνολική λειτουργία του Ινστιτούτου. Η ασαφής διατύπωση του Υπουργού για την μισθοδοσίας μας παραπέμπει στην καλύτερη των περιπτώσεων σε καταβολή μέσα στον Ιούνιο κάποιας προκαταβολής Ιουλίου. Μήπως ετοιμάζει κανένα πραξικόπημα για τα δεδουλευμένα;
    v.        Ο κ. Υπουργός απέφυγε να δώσει απαντήσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα απαλλαγεί το ΙΓΜΕ από τις αναγκαστικές κατασχέσεις που ήδη υπάρχουν (λογαριασμοί, κτίριο Παιανίας). Απέφυγε επίσης να απαντήσει ή έστω να σχολιάσει την προοπτική να καταπέσει στα δικαστήρια η όποια νομοθετική του πρωτοβουλία, για νομοθετική ακύρωση τελεσίδικων και αμετάκλητων δικαστικών  που θα προκαλέσει ενδεχομένως ακόμα μεγαλύτερες εμπλοκές για όλους, με πρώτο το ΙΓΜΕ.
   vi.        Ούτε απάντησε για το γεγονός ότι αποζημιώσεις από δικαστικές αποφάσεις καταβλήθηκαν ακόμα και επί της δικής του υπουργίας τον Φλεβάρη, όπως και επί υπουργού Σκουρλέτη της ίδιας κυβέρνησης. 
 vii.        Συστηματική και επαναλαμβανόμενη ήταν όμως η προσπάθεια του κ. Σταθάκη παραπληροφόρησης για τον χαρακτήρα της παροχής του συμβολαίου και την αποζημίωση που επιδικάζουν τα δικαστήρια, παρουσιάζοντάς την σαν ένα Εφάπαξ, συνταξιοδοτικού χαρακτήρα. Παραπλανητική ήταν επίσης η αναφορά του κ. Σταθάκη που ανέφερε ότι αντί να στραφούν οι συνταξιούχοι κατά της Εθνικής Ασφαλιστικής και να πάρουν το μερίδιο που τους αναλογεί από αυτό, στράφηκαν κατά του κράτους, επιρρίπτοντας κατά βάση την ευθύνη της πορείας του συμβολαίου στην ΕΘΝΙΚΗ.
Αγνοεί ή αποκρύπτει ο κ. Υπουργός το γεγονός ότι οι δικαιούχοι στράφηκαν κατά της ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ και του ΙΓΜΕ, από κοινού και εις ολόκληρον;
Αγνοεί ή αποκρύπτει, ότι οι πλείστες των αποφάσεων της δικαιοσύνης έριξαν την ευθύνη μόνο στο ΙΓΜΕ, στις δε ελάχιστες που χρέωσαν την ευθύνη στην ΕΘΝΙΚΗ, η σχετική εισήγηση στον Άρειο Πάγο αναιρεί την εφετειακή απόφαση και την επαναφέρει την ευθύνη αποκλειστικά στο ΙΓΜΕ;
Γιατί, μερικά λεπτά αργότερα κάτω από την πίεση του Προέδρου της Βουλής να ονοματίσει την εταιρεία “που έφαγε τα λεφτά των δικαιούχων για ενημερωθεί η ελληνική κοινωνία”, ο κ. Υπουργός αναίρεσε τη δήλωσή του, λέγοντας και επαναλαμβάνοντας μάλιστα ότι “δεν ευθύνεται η ασφαλιστική”;
viii.        Καμιά αντίδραση τέλος δεν υπήρξε στις εκκλήσεις που του έγιναν να προβεί σε διαβούλευση και με τους εργαζόμενους (αλλά και με όποιους άλλους νομίζει, ακόμα και μία διακομματική διαβούλευση) πριν καταθέσει τη ρύθμιση για να λυθεί το θέμα, αδιαφορώντας για την αναγκαιότητα του διαλόγου, ως βασικού πυρήνα της δημοκρατίας, γεγονός που δικαιολογημένα ώθησε τον κ. Κεγκέρογλου να μιλήσει για πρακτικές του “αποφασίζουμε και διατάσσουμε”.

Με αυτά ως πρώτα συμπεράσματα από όσα είπε και όσα δεν είπε ο κ. Υπουργός, αλλά και όσα προηγήθηκαν από τότε που ανέλαβε καθήκοντα, αποκαλύπτεται μια συγκροτημένη πολιτική του κ. Σταθάκη, ελπίζουμε μόνο προσωπική, που μένει να δούμε αν έχει την ουσιαστική κάλυψη του κ. Πρωθυπουργού, συνολικά της κυβέρνησης και της Βουλής, αφού ζητήσαμε από τον Αντιπρόεδρο της Βουλής κ. Βαρεμένο να μην επιτρέψει κοινοβουλευτικά πραξικοπήματα στην σχετική συνεδρίαση.
Σε αυτή την πολιτική είναι εμφανής η επιρροή αυτών που αγκάλιασαν τον προηγούμενο εξυγιαντή του ΕΚΒΑΑ “Πτέραρχο Κωστόπουλο” που κατασυκοφάντησε ως λαμόγια τους εργαζόμενους και όλες τις προηγούμενες διοικήσεις του ΙΓΜΕ γι’ αυτό το Συμβόλαιο.
Αυτή η πολιτική δικαιολογεί την επιλογή του ΥΠΕΝ:
1) να ξεζουμιστεί αρχικά ο προϋπολογισμός του 2016 και σχεδόν κάθε είδους αποθεματικό,
2) να μη ζητήσει από το ΥΠΟΙΚ ούτε καν την έκτακτη επιχορήγηση των 1.000.000€ που με απόλυτο τρόπο δεσμεύτηκε το ΓΛΚ να εισηγηθεί θετικά για τη χορήγησή της,
3) να μην προωθήσει ούτε καν την πρώτη δίμηνη επιχορήγηση του τακτικού προϋπολογισμού του 2017, και
4) να δοθεί στο τέλος πράσινο φως για τις αναγκαστικές κατασχέσεις.
Αυτή η πολιτική μόνο εγκληματική μπορεί να χαρακτηριστεί. Όχι μόνο σε βάρος των συνταξιούχων συναδέλφων μας. Ούτε μόνο σε βάρος των σήμερα εργαζόμενων, που το ΥΠΕΝ τους κατέστησε μεθοδευμένα σε όμηρους και εξιλαστήρια θύματα αυτής της πολιτικής του. Όσο κυρίως σε βάρος του ΙΓΜΕ που αντί αναβάθμισης οδηγείται στην απαξίωση, και εν τέλει σε βάρος του ελληνικού λαού που στερείται τις υπηρεσίες και το ρόλο του Ινστιτούτου.
Η ευθύνη πλέον είναι στον Πρωθυπουργό της Χώρας!

Β) Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ κ. ΛΙΑΚΟ, Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό
Με αναμενόμενο ότι οι θέσεις του κ. Σταθάκη στη Βουλή δεν θα διέφεραν από όσα είχε παρουσιάσει κατά τη συνάντηση με το Συνδικάτο, αναδεικνύεται και εκ των υστέρων η ιδιαίτερη σημασία της απεργιακής κινητοποίησης της Τετάρτης στο Μαξίμου, αφού με αυτή άνοιξε ένα νέο πεδίο διαλόγου, στο επίπεδο πλέον της ηγεσίας της κυβέρνησης.
Η συνάντηση με τον υφυπουργό κ. Λιάκο μπορεί να χαρακτηριστεί ως ενδιαφέρουσα, τόσο για τη μεγάλη διάρκειά της (μιάμιση ώρα), όσο και για το ουσιαστικό περιεχόμενό της. Θετική αίσθηση προκάλεσε το κλίμα καλοπιστίας που επέδειξε ο κ. Λιάκος, και μένει να δούμε τις επόμενες μέρες αν αυτό δεν ήταν πραγματικό.
Σ’ αυτό το κλίμα ήταν η αρχική δήλωση του κ. Λιάκου για τον πολύτιμο ρόλο του ΙΓΜΕ στην πορεία παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας, με τον συμβουλευτικό και μελετητικό-ερευνητικό του ρόλο.  Οι επόμενες αναφορές του κ. Λιάκου ήταν στο ίδιο κατά βάση πλαίσιο αυτών που ανέφερε στη Βουλή ο κ. Σταθάκης, αφού αυτή την ενημέρωση είχε από τον Υπουργό όπως μας ενημέρωσε. Ωστόσο, όπως από τον ίδιο αποτυπώθηκε στη συζήτηση, η ενημέρωση που είχε φαίνεται πως εστιάστηκε στις πρωτοβουλίες για το ξεμπλοκάρισμα των λογαριασμών, τον διορισμό διοίκησης και την επίλυση του θέματος της μισθοδοσίας μας, με όριο τις 15-7-2017. Δήλωσε βέβαια ότι γνώριζε για την αντίρρηση του κ. Σταθάκη, σε ότι αφορά τις αποζημιώσεις που οφείλει το ΙΓΜΕ λόγω του συμβολαίου της ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ.
Από την πλευρά του Συνδικάτου, με την παρουσία του προέδρου του ΕΚΑ και του Γ.Γ της ΟΜΕ, εστιάσαμε σε αυτό το τελευταίο, το μέλλον του ΙΓΜΕ, αναδεικνύοντας το σημερινό ρόλο, δυνατότητες και δραστηριότητες του ΙΓΜΕ που έχουν ανασταλεί, και τις ελάχιστες προϋποθέσεις για έναν ρόλο που να ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες μιας ενδογενούς παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.
Ως τέτοιες αναδείξαμε την ανάγκη προσλήψεων, άμεσης έγκρισης της χρηματοδότησης όλων των έργων που έχουν δρομολογηθεί, και της έναρξης ενός έντιμου και ουσιαστικού διαλόγου με όλους τους δικαιούχους για την επίτευξη ενός δίκαιου εξωδικαστικού συμβιβασμού. Λύση που έχουμε προτείνει ήδη επί υπουργού Σκουρλέτη, από την Άνοιξη του 2016, όταν έκλεισε αμετάκλητα το θέμα με την 74/2016 απόφαση του Άρειου Πάγου.
Διαπιστώσαμε ένα ουσιαστικό ενδιαφέρον του κ. Υφυπουργού να αποκτήσει μια ολοκληρωμένη αντίληψη της κατάστασης, επωφελούμενος από την εξαντλητική ανάδειξη όλων των πλευρών των θεμάτων αυτών.
Δεσμεύτηκε ότι θα υπάρξει άμεση ενημέρωση τις επόμενες δυο-τρεις μέρες του κ. Πρωθυπουργού, ενώ συμμεριζόμενος την ανάγκη ενός ουσιαστικού διαλόγου για όλα τα προβλήματα του ΙΓΜΕ, δεσμεύτηκε να εξετάσει τον τρόπο δρομολόγησής του. Τέλος, προς επιβεβαίωση της κοινής αντίληψης για τον ουσιαστικό διάλογο, δεσμεύτηκε ότι θα επιχειρήσει να μας ενημερώσει άμεσα για το περιεχόμενο της νομοθετικής πρωτοβουλίας του ΥΠΕΝ.
Επίσης δέχτηκε ότι το κομβικό σημείο όλων των προβλημάτων του ΙΓΜΕ όπως έχουν σήμερα διαμορφωθεί είναι το θέμα των αποζημιώσεων και του Α.Σ. της ΕΘΝΙΚΗΣ. Αφού δε είχε ήδη ενημερωθεί για όλες τις προσπάθειες του Συνδικάτου αντιμετώπισης του Θέματος από το 2000 και ειδικότερα και στην περίοδο Λιβιεράτου και Σκουρλέτη-Νεφελούδη με την επιτροπή για την εξωδικαστική ρύθμιση και την ένταξη τη λύσης στα ληξιπρόθεσμα, βρήκε εξαιρετικά ενδιαφέρουσες τις απόψεις μας.
Επειδή είναι γνωστό ότι όλα στην ζωή κρίνονται εκ του αποτελέσματος επιχειρήθηκε στην ολοκλήρωση της συζήτησης από πλευράς Συνδικάτου να καθοριστεί ένα σαφές χρονοδιάγραμμα, χωρίς να γίνει κατορθωτό. Υπήρξε όμως μια υπόσχεση ότι μέσα στην βδομάδα θα μας γίνει κάποια ενημέρωση. Παράλληλα κάναμε σαφές ότι με αυτή τη στάση του ο Υπουργός μας έχει ήδη κηρύξει τον πόλεμο. Τέλος, ζητήσαμε από τον Υφυπουργό να αποτραπεί το όποιο νομοθετικό πραξικόπημα μεθοδεύει ο κ. Σταθάκης.

Συνδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η Παρασκευή, 16-6-2017, αναδεικνύεται σαν μια μέρα με ενδιαφέρουσες δυναμικές. Τόσο η συζήτηση στη Βουλή, όσο και η συζήτηση με τον κ. Λιάκο, υπήρξαν ευκαιρίες να αναδειχθούν πληρέστερα οι πραγματικές παράμετροι της σημερινής κρίσης στο Ινστιτούτο.
Εκτιμούμε ότι η επιχείρηση παραπληροφόρησης που επιχείρησε ο κ. Σταθάκης, όχι μόνο δεν  απέδωσε, αλλά μάλλον εξετέθη.
Ελπίζουμε να έγινε σε όλους μας πλέον αντιληπτό ότι ο αντίπαλος είναι εκτός των τειχών.
Βήμα το βήμα προχωρούμε τις θέσεις μας, έχοντας υπόψη ότι ο δρόμος είναι δύσβατος και μακρύς.
Το ΙΓΜΕ θα αναβαθμιστεί ουσιαστικά και οι εργαζόμενοι θα δικαιωθούμε, με επιμονή, υπομονή και προσήλωση στο στόχο.
Προέχει όμως η ενότητα όλων των εργαζόμενων στο Ινστιτούτο, μέσα από ένα και μόνο ένα πολυκλαδικό σωματείο. Το Συνδικάτο ΙΓΜΕ.
Μείναμε πολύ λίγοι και γνωριζόμαστε πολύ καλά όλοι μεταξύ μας. Αναγκαία η διασφάλιση των προϋποθέσεων ανάδειξης των δημιουργικών ικανοτήτων κάθε συναδέλφου μας, έστω και από την διαφορετική πολιτική προσέγγιση που μπορεί να υπάρχει μεταξύ μας. Άλλο τόσο αναγκαία όμως και η συστράτευση σε συλλογικές δράσεις με στόχο την κατάκτηση και προάσπιση των δικαιωμάτων του συνόλου, των εργαζόμενων του ΙΓΜΕ.  Όποτε επιχειρήθηκε και στο παρελθόν στο όνομα του ρεαλισμού η άσκηση φιλοκυβερνητικού συνδικαλισμού τα αποτελέσματα για όλους μας και κυρίως για το ΙΓΜΕ ήσαν καταστροφικά
Η ερχόμενη εκλογική διαδικασία μπορεί και πρέπει να αποτελέσει την ευκαιρία για την κατάκτηση αυτής της ενότητας στην δράση και όπου οι εργαζόμενοι έχουν τώρα την κύρια ευθύνη αφού καλούνται να επιλέξουν με την ψήφο τους το νέο ΔΣ.

ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΔΙΚΑΙΩΝΟΝΤΑΙ ΟΤΑΝ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ

ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΟΥΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια: