25 Ιουνίου 2026

ΟΜΟΦΩΝΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙΣΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 17.06.2026

 


Αχαρνές 25/6/2026

Α.Π.: 72/7

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΟΜΟΦΩΝΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ  ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙΣΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 17.06.2026

 

Συναδέλφισσες Συνάδελφοι,

Στις 17.06.2026 ημέρα Τετάρτη, πραγματοποιήθηκε η 1η Γενική Συνέλευση μετά την εκλογή του νέου Δ.Σ. την 30.03.2026. Η μεγάλη συμμετοχή των συναδέλφων καταδεικνύει το ενδιαφέρον  των εργαζομένων για το Συνδικάτο τους, ως Συλλογικό Φορέα εκπροσώπησής τους και συλλογικής έκφρασης των δικαιωμάτων τους και την διασφάλιση των συνθήκων της εργασιακής τους.

Στην ομόφωνη εισήγηση προς το σώμα της συνέλευσης παρουσιάστηκαν τα θέματα που επεξεργάστηκε το ΔΣ το προηγούμενο διάστημα. Θέματα που συζητήθηκαν και ψηφίστηκαν ομόφωνα από το ΔΣ. Η Γενική Συνέλευση ενέκρινε και ψήφισε ομόφωνα επίσης όλα τα θέματα της εισήγησης.

Συγκεκριμένα οι αποφάσεις του σώματος είναι:

·         25% και ανθυγιεινό

Εξουσιοδοτήθηκε το ΔΣ να πραγματοποιήσει σειρά δράσεων και κινητοποιήσεων ενός του τρέχοντος μήνα Ιουνίου, με κλιμάκωση του αγώνα και κάλεσμα για μαζική συμμετοχή ώστε να έχουμε ελπίδα για νικηφόρο αποτέλεσμα.

·         Σχετικά με το Συμβόλαιο υγείας

Ένταξη των Δημοσίων Υπαλλήλων και άλλων κατηγοριών συναδέλφων στο συμβόλαιο υγείας αρχής γενομένης από την επικείμενη ανανέωση του συμβολαίου. Παράσταση και ενημέρωση για το θέμα στον ΓΔ.

·         Χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης για summer camp και κατασκηνώσεις, συζήτηση και λήψη απόφασης για περαιτέρω ενέργειες.

 

Ως τις 19.06.2026 αν δεν έχουμε μία πρόταση από τους γονείς για περισσότερες από μία δομές, θα επιλεγεί μόνο για φέτος η λύση της μιας δομής που υπάρχει στην περιοχή του Ολ. Χωριού.

·         Θερινή απασχόληση τέκνων εργαζομένων στο Μουσείο της ΕΑΓΜΕ

Να υλοποιηθούν και οι 2 περιπτώσεις που πρότεινε ο ΓΔ όσο αφορά τις ημερομηνίες, ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες των γονέων. Επιπλέον να η δράση αυτή να γίνεται Χριστούγεννα και Πάσχα, στις διακοπές των σχολείων. (Ήδη υλοποιήθηκε).

 

·         Συνέδριο ΕΑΓΜΕ 2026

Το συνδικάτο απαιτεί να παρέμβει στο Συνέδριο με μια τοποθέτηση για τον ρόλο του ΙΓΜΕ, την υποστελέχωση που οδηγεί το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ σε βιολογικό θάνατο και τα εργασιακά που είναι άλυτα και εκκρεμούν και την αξιοποίηση του Ορυκτού Πλούτου σε όφελος των αναγκών του Λαού (Ήδη υλοποιήθηκε, ο ΓΔ έστειλε προσκλήσεις στο Συνδικάτο, αλλά και στην ΟΜΕ).

·         Απόφαση για αλληλέγγυα προστασία συναδέλφων που εργάζονται σε εργολάβους στον χώρο μας.

 

Αποφασίστηκε ΟΜΟΦΩΝΑ, το Συνδικάτο να εκφράζει έμπρακτα την αλληλεγγύη του προς τους εργαζόμενους εργολαβικών εταιρειών που εργάζονται στους χώρους της ΕΑΓΜΕ, ιδίως σε περιπτώσεις εργασιακών προβλημάτων, παραβίασης δικαιωμάτων ή ζητημάτων υγείας και ασφάλειας. Επίσης, να προσκαλέσει τα αντίστοιχα κλαδικά Συνδικάτα και να φέρει τους εργολαβικούς εργαζόμενους σε επαφή με αυτά. Να συνταθεί και σταλεί Δ.Τ. του Συνδικάτου προς όλες τις εργολαβικές εταιρείας για την αυστηρή τήρηση της εργατικής νομοθεσίας και την πρόθεση του συνδικάτου για κάλυψη και όλων των εργολαβικών εργαζομένων στον χώρο της ΕΑΓΜΕ.

 

·         Θέμα της συναδέλφου Αιμιλίας Σοφιάνσκα (επιστολή στο Συνδικάτο).

 

Στήριξη από το Συνδικάτο στο αίτημα της συναδέλφου Αιμιλίας Σοφιάνσκα για μετάθεση στην περιφερειακή μονάδα Κ. Μακεδονίας, για πολύ σοβαρό οικογενειακό της ζήτημα, αίτημα που είναι σύννομο με τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα.

·         Άρθρο 53 υπό ψήφιση για προσωπική διαφορά νεοδιόριστων.

Εξέταση του άρθρου και τεκμηριωμένου αίτημα στον ΓΔ για προσπάθεια ένταξης του φορέα στο άρθρο 53 του υπό ψήφιση πολυνομοσχεδίου του ΥΠΟΙΚ που κατατέθηκε την 16.06.2026 και εξουσιοδότηση του ΔΣ για σχετικές αγωνιστικές παρεμβάσεις και διεκδικήσεις.

Επίσης το σώμα ενημερώθηκε και για άλλες αποφάσεις του ΔΣ που είναι σε εξέλιξη, καθώς και για την παρέμβαση στον ΓΔ στις 02.06.2026.

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΤΟΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΓΕΝΙΚΟ την 02.06.2026

·         Αύξηση ημερήσιας αποζημίωση εκτός έδρας μετακίνησης εσωτερικού.

Έγινε δεκτό ΟΜΟΦΩΝΑ από το ΔΣ, να υπάρξει παρέμβαση προς τον Γενικό Διευθυντή της ΕΑΓΜΕ και προς κάθε αρμόδιο θεσμικό επίπεδο, εφόσον απαιτείται, για την αύξηση της ημερήσιας αποζημίωσης εκτός έδρας μετακίνησης εσωτερικού, από το ύψος των 40 ευρώ, σε κατ’ ελάχιστο 70.

·         ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΔ:

Κατανοεί το δίκαιο του αιτήματος, αλλά δεν έχει αρμοδιότητα να το λύσει, διότι δεν του επιτρέπει ο νόμος 4336/2015. Επίσης τόνισε ότι στηρίζει το ζήτημα του Ανθυγιεινού επιδόματος και θα κάνει ότι μπορεί να δοθεί.

·         Στήριξη των συναδέλφων της ΛΑΡΚΟ που εργάζονται στο ΙΓΜΕ (Με το άρθρο νόμου που ψηφίστηκε μπορούν να προσληφθούν ως ΙΔΟΧ για 4-5 έτη στα πλαίσια του κονδυλίου για τους ρύπους)

Αποφασίστηκε ΟΜΟΦΩΝΑ από το ΔΣ, να πραγματοποιηθεί σχετική παρέμβαση στον ΓΔ ώστε να υπάρξει σχετική δέσμευση.

·         ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΔ:

Είναι πεπεισμένος ότι θα παραταθεί με νόμο η θητεία τους και η κάλυψη τους από το πρόγραμμα της ΔΥΠΑ για ακόμη 2 χρόνια, αλλά αν αυτό δεν προκύψει «θα δούμε άλλες λύσεις μεταξύ των οποίων και η πρόσληψη ως ΙΔΟΧ».

·         Διεκδίκηση για το Παράρτημα Κοζάνης για το επίδομα παραρτήματος που άρχισε να δίδεται από πέρυσι, ενώ θα έπρεπε από το 2019.

Αποφασίστηκε ΟΜΟΦΩΝΑ από το ΔΣ, να μελετηθεί το θέμα και να τεθεί στον ΓΔ, όταν θα είμαστε έτοιμοι. Θα ζητηθεί και γνώμη από τον νομικό μας σύμβουλο. Στηρίζουμε το αίτημα των συναδέλφων και ρωτάμε τον ΓΔ να μας πει τις προθέσεις του.

·         ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΔ:

Είχε μιλήσει με συναδέλφους από την Κοζάνη, όπου του έθεσαν το ζήτημα, αλλά τους απάντησε ότι αυτό είναι υπηρεσιακό ζήτημα και δεν συνεχίστηκε η συζήτηση. Από πέρυσι το παίρνουν κανονικά. Εδώ υπάρχει θέμα αναδρομικότητας, διαγραφών, αλλά, όπως πρότεινε,  «μπορείτε να το ζητήσετε από τον κ. Πανόπουλο, Δντή του γραφείου της γ.γ. Δ. Παληαρούτα».

(Ηδη στάλθηκε επιστολή στον Γενικό Δντή. Μετά από συνεννόηση με τον νομικό μας σύμβουλο,  η επιστολή έφυγε σήμερα από το Συνδικάτο προς Διοίκηση με Α.Π. 64/17-6-2026)

·         Προστασία των προσωπικών δεδομένων εξ αιτίας των καμερών που τοποθετήθηκαν στην είσοδο του κτηρίου της ΕΑΓΜΕ στο Ολυμπιακό Χωριό

Αποφασίστηκε ΟΜΟΦΩΝΑ από το ΔΣ, οι συνάδελφοι  Κ. Ζαραβέλα, Χρ. Κανελλόπουλος και Κ. Κοντοδήμος, να συντάξουν σχετικό υπόμνημα που θα κατατεθεί στον ΓΔ, στο οποίο θα ζητάμε καταρχάς επίσημη έγγραφη ενημέρωση από τη Διοίκηση της ΕΑΓΜΕ σχετικά με το σύστημα βιντεοεπιτήρησης του κτηρίου στο Ολυμπιακό Χωριό. Ζητάμε την άμεση απομάκρυνσή τους από τον εντός της περίφραξης χώρο. Αν υπάρχουν ζητήματα επίβλεψης από τον 24ωρη φύλαξη του κηρίου  τοποθέτηση αυτών εκτός της περίφραξης ελέγχοντας παραβίασή περίφραξης. Δεν υπάρχει κανένας λόγος ασφαλείας για την τοποθέτησης τους εντός της περίφραξης, την λειτουργία τους σε εργάσιμο ωράριο και μάλιστα με δυνατότητα καταγραφής και ήχου. Για τις κάμερες που τελικά θα τοποθετηθούν και θα είναι εκτός της περίφραξης ζητάμε να εφαρμοστεί ο νόμος περί προσωπικών δεδομένων και βιντεοσκόπησης.

·         ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΔ:

«Υπάρχει και η αναγκαιότητα φύλαξης της περιουσίας της ΕΑΓΜΕ. Πέρυσι μπήκε κλέφτης και έκλεψε ανταλλακτικό από αυτοκίνητο. Θα περιμένω το υπόμνημα και το ξανασυζητάμε».

·         Διαχείριση αδέσποτων ζώων στις εγκαταστάσεις της ΕΑΓΜΕ

Έγινε δεκτό ΟΜΟΦΩΝΑ από το ΔΣ, να υπάρξει παρέμβαση προς τη Διοίκηση και την επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας της ΕΑΓΜΕ, με στόχο την οργανωμένη διαχείριση και περίθαλψη των αδέσποτων ζώων που βρίσκονται στις εγκαταστάσεις του φορέα, σε συνεργασία με τους κατά νόμο αρμόδιους φορείς, με κάλυψη του πιθανού κόστους από την Διοίκηση.

·         ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΔ:

«Υπάρχει θέμα, κυρίως με συναδέλφους που τα προσέχουν με συνέπεια να παραμένουν στον χώρο. Θα επανέλθουμε με αίτημα στον Δήμο που έχει αρμοδιότητα με τον νόμο».

Το θέμα έχει τεθεί και από την ΕΥΑΕ στην τριμηνιαία που έγινε στις 5/6/2026 με την ίδια πρόταση με το Συνδικάτο.

·         Ζήτημα Κανονισμού Κατάστασης Προσωπικού και αν το Συνδικάτο έχει εμπλακεί στην διαμόρφωση.

·         ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΔ:

Ποτέ δεν έγινε συνεργασία με το Συνδικάτο για κανονισμούς, αυτό που έγινε είναι μια δουλειά σε επίπεδο Υπηρεσιακών Παραγόντων αλλά όταν θα είναι έτοιμο δεν θα σταλεί στο υπουργείο αν δεν έχει γνώση το Συνδικάτο, αφού θα βγει σε διαβούλευση. Το μόνο που συζητήθηκε με το προηγούμενο προεδρείο είναι ότι δεν μπορεί ο Κανονισμός Κατάστασης Προσωπικού να είναι Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, πχ για τις άδειες προσωπικού. Το υπουργείο θα αποφασίσει τελικά ποια άρθρα θα κρατήσει.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ο Γ.Δ. για πρώτη φορά αναφέρει την συνεργασία με την προηγουμένη διοίκηση του συνδικάτου ότι έγινε διαβούλευση, ώστε ο νέος Κανονισμός Κατάστασης Προσωπικού να μην περιέχει μέσα στοιχεία Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Στην προηγούμενη 9χρονη θητεία του Συνδικάτου με την πλειοψηφία της τότε παράταξης, ουδέποτε έγινε συζήτηση στο ΔΣ και ενημέρωση για αυτή την μυστική συνεργασία της αποκαθήλωσης εργασιακών δικαιωμάτων από τον Κανονισμό Κατάστασης Προσωπικού. Δικαιώματα που θέλει ο ΓΔ να τα αποτελειώσει, όπως και σταδιακά το συμβόλαιο υγείας.

Στην Γενική Συνέλευση αναφέρθηκε σαφώς από τον Πρόεδρο, «ότι δεν δεχόμαστε καμία αποκαθήλωση εργασιακών δικαιωμάτων που ισχύουν από την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του 2010».

·         Σχετικά με την υπόθεση κακοποιητικής εργασιακής παρενόχλησης κατά Συναδέλφου

·         ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΔ: απάντησε, ότι διέταξε διερεύνηση του θέματος από τον αρμόδιο Δ/ντη και δεν μπορεί αυτή την χρονική στιγμή να δώσει κάποια απάντηση μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Πρόεδρος ΔΣ: Θα στηρίζουμε με κάθε τρόπο τους συνάδελφους/σες που δέχονται εργασιακή ή προσωπική επίθεση είτε λεκτικά είτε υπηρεσιακά. Τα φαινόμενα κακοποιητικής εργασιακής παρενόχλησης τα τελευταία χρόνια είναι συνεχή και επαναλαμβανόμενα ειδικά από συγκεκριμένο συνάδελφο. Το Συνδικάτο καθώς και η Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία θα κάνουν τα μέγιστα για να μην επαναληφθούν ποτέ ξανά και ότι θα παράσχει την μέγιστη δυνατή υποστήριξη σε όποιον η όποια θιγόμενο συνάδελφο.

Το θέμα έχει τεθεί αναλυτικά και από την Ε.Υ.Α.Ε. στην τριμηνιαία συνεδρίαση που έγινε στις 05.06.2026

·         Προετοιμασία του συνδικάτου για Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με βάση και την πείρα άλλων συνδικάτων του Δημοσίου

 

Εκκρεμεί πρόταση για ΣΣΕ η οποία θα βγει σε διαβούλευση για να πάρουμε έγκριση από Γενική Συνέλευση. Υπάρχουν φορείς ίδιου η παρόμοιου νομικού καθεστώτος με το ΙΓΜΕ, στις οποίες έχει υπογραφεί πρόσφατα ΣΣΕ ή άλλη μορφή συλλογικής συμβάσης όπως ειδική συλλογική σύμβαση εργασίας (ΕΣΣΕ).

 

 Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΙΓΜΕ

 

23 Ιουνίου 2026

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΟΜΟΦΩΝΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΙΓΜΕ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

 


 

Αχαρνές, 23/6/2026

Α.Π.: 68

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ

 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΛΟΓΙΚΗΣ-ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ. ΑΜΕΣΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΙΓΜΕ.

Οι εργαζόμενοι του ΙΓΜΕ (νυν ΕΑΓΜΕ) εκφράζουν την αγωνία τους και αντιδρούν στην συνεχή φθίνουσα πορεία του Ινστιτούτου και στην ορατή απώλεια από τον τόπο αυτού του ιστορικού, γεωλογικού φορέα. Πρόκειται για έναν Φορέα που πρέπει να συνεχίσει την ιστορική πορεία δεκαετιών, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της χώρας και στην εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος.

 

Η Γενική Συνέλευση των εργαζόμενων αποφάσισε ΟΜΟΦΩΝΑ σειρά αγωνιστικών κινητοποιήσεων για να μην χαθεί ουσιαστικά και τυπικά το μοναδικό Ινστιτούτο που ερευνά τον Ορυκτό Πλούτο της Χώρας. Ένα Ινστιτούτο που έχει προσφέρει από το 1952 τα μέγιστα σε όλους τους τομείς των γεωεπιστημών με ανεκτίμητη διαχρονική προσφορά στην επιστήμη, την κοινωνία.

 

Οι εργαζόμενοι ζητούν για πολλοστή φορά να συναντηθούν με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στον οποίο έχουν απευθύνει ήδη μια σειρά σχετικών αιτημάτων, προκειμένου να συζητηθούν κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τη στελέχωση, τη λειτουργία και το μέλλον του Ινστιτούτου. Μέχρι σήμερα το αίτημα αυτό παραμένει αναπάντητο, παρά τη σοβαρότητα των θεμάτων που έχουν τεθεί.

Η καθυστέρηση αυτή δημιουργεί μια μη αναστρέψιμη κατάσταση για το μέλλον του φορέα και του σημαντικότατου έργου που επιτελεί.

 

1.      Η ΕΑΓΜΕ (πρώην ΙΓΜΕ) αποστελεχώνεται με ραγδαίους ρυθμούς από τις αποχωρήσεις του μόνιμου προσωπικού (30 τουλάχιστον  υπάλληλοι εντός του τρέχοντος έτους 2026, επί συνόλου 128 μονίμων υπάλληλων και άλλοι 25 το επόμενο έτος).

Ζητάμε να ληφθούν μέτρα, με άμεσες μαζικές  προσλήψεις μόνιμου προσωπικού οι οποίες είναι απαραίτητες για να διασφαλιστεί η ύπαρξη και βιωσιμότητα του Ινστιτούτου.

 

2.      Υπάρχει αδικαιολόγητη καθυστέρηση  στη χορήγηση, σε συγκεκριμένες ειδικότητες, επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας, επίδομα το οποίο σταμάτησε να χορηγείται το 2014.  Έχουν σταλεί όλα τα απαιτούμενα στοιχεία που τεκμηριώνουν αυτό το αίτημα από το Συνδικάτο στο γραφείο υπουργού ΥΠΕΝ με την επισήμανση ότι είναι δίκαιο και θα έχει ελάχιστο δημοσιονομικό κόστος.

 

3.      Ένταξη του ΙΓΜΕ (ΕΑΓΜΕ) στις προβλέψεις του άρθρου 53 του υπό ψήφιση Πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με το οποίο επεκτείνεται η χορήγηση προσωπικής διαφοράς σε νεοδιοριζόμενους υπαλλήλους συγκεκριμένων φορέων του Δημοσίου. Ζητούμε οι νεοδιοριζόμενοι εργαζόμενοι της ΕΑΓΜΕ να τύχουν αντίστοιχης μεταχείρισης, συμβάλλοντας στην ενίσχυση και διατήρηση του ανθρώπινου δυναμικού του Φορέα.

 

4.      Απαιτούμε την οριστική επίλυση χρόνιων εκκρεμοτήτων που αφορούν εργαζομένους και συνταξιούχους της ΕΑΓΜΕ/ΙΓΜΕ, και ειδικότερα:

a.       άδικης αντιμετώπισης των εργαζομένων που δεν μεταφέρθηκαν από το ΙΓΜΕ στην ΕΑΓΜΕ και δεν πρόλαβαν να πάρουν την αποζημίωση αποχώρησης (με χαρακτηριστική περίπτωση συναδέλφου που απεβίωσε χωρίς να προλάβει να αποζημιωθεί για τον εργασιακό του βίο), αλλά και

b.      των συναδέλφων στους οποίους δεν έχουν επιστραφεί δεδουλευμένα ποσά που παρακρατήθηκαν λόγω  της υπερβάλλουσας περικοπής μισθών, με αποτέλεσμα την μη ομαλή μισθολογικά και εργασιακά κατάσταση που έχει προκύψει στον φορέα.

 

Μέχρι σήμερα δεν έχει καταστεί δυνατή η πραγματοποίηση της συνάντησης που έχουν επανειλημμένα ζητήσει οι εργαζόμενοι, παρότι ο ίδιος ο υπουργός έχει υποσχεθεί την συνάντηση αυτή και τα ζητήματα που έχουν τεθεί αφορούν τη βιωσιμότητα και την εύρυθμη λειτουργία του ΙΓΜΕ.

 

Για αυτό το λόγο, υλοποιώντας την ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου και της Γενικής  Συνέλευσης, θα πραγματοποιήσουμε την Δευτέρα 29 Ιουνίου παρέμβαση του Δ.Σ στο ΥΠΕΝ, επιμένοντας στον άμεσο ορισμό συνάντησης με τον Υπουργό. Η συνάντηση αυτή είναι αναγκαία, ώστε να δρομολογηθούν άμεσα λύσεις για τα παραπάνω ζητήματα, τα οποία έχουν αναγνωριστεί ως δίκαια από τα μέλη της πολιτικής ηγεσίας, και τους υπηρεσιακούς παράγοντες με τους οποίους έχει συναντηθεί το Συνδικάτο.

 Καλούμε τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας να ορίσει άμεσα συνάντηση με αντιπροσωπεία των εργαζομένων του Συνδικάτου. Σε διαφορετική περίπτωση, οι εργαζόμενοι θα προχωρήσουν στην υλοποίηση των αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης και στην κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους.

Καλούμε σε συμπαράσταση στον αγώνα μας όλους τους φορείς με τους οποίους δώσαμε διαχρονικά αλληλέγγυους και νικηφόρους αγώνες, για να συνεχίσει το Ινστιτούτο να υπάρχει και να λειτουργεί αποτελεσματικά για τον Λαό και τις ανάγκες του!

 

Καλούμε τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης να προβάλλουν τον δίκαιο Αγώνα μας!

 

Η Γενική Συνέλευση του Συνδικάτου

 

26 Μαΐου 2026

Ο Πρόεδρος του Συνδικάτου ΙΓΜΕ Δημήτρης Μπάτης τοποθετείται για τα ζητηματα του ΙΓΜΕ, σε συσκεψη φορέων στο Μενίδι που οργανωσε το ΚΚΕ 25/5/2026

 






Στον διαρκή αγώνα του Συνδικάτου Εργαζομένων ΙΓΜΕ - το οποίο εδρεύει στην περιοχή - για κάλυψη των αναγκών με μόνιμο προσωπικό, ενάντια στις προσπάθειες συρρίκνωσης και χτυπήματος του χαρακτήρα του, αναφέρθηκε ο πρόεδρός του, Δημήτρης Μπάτης. Στο πλαίσιο αυτό, από το βήμα της σύσκεψης ευχαρίστησε το ΚΚΕ για την έμπρακτη συμπαράστασή του. Ανέδειξε ότι το αποτέλεσμα των ερευνών του επιστημονικού αυτού φορέα γεωλογικών και μεταλλευτικών ερευνών δεν το απολαμβάνει ο λαός, αλλά επιχειρήσεις. Τόνισε επίσης την έλλειψη μέτρων που να εξασφαλίζουν την ασφάλεια στην εργασία και να αποτρέπουν «ατυχήματα» όπως αυτά που σημειώθηκαν τις τελευταίες μέρες με θύματα εργαζόμενους, αλλά και την αποφασιστικότητα του Σωματείου να συνεχίσει να αγωνίζεται ενάντια στις πολιτικές που οδηγούν στην υποβάθμιση του ΙΓΜΕ.

Σε σύσκεψη σωματείων και μαζικών φορέων του Μενιδίου μίλησε το απόγευμα της Δευτέρας ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.

Η σύσκεψη με θέμα «Ο πόλεμος και τα κέρδη τους ή οι ζωές μας και οι ανάγκες μας - Με το ΚΚΕ για να νικήσει το δίκιο!» πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων «Μ. Σουλούκος» του δήμου Αχαρνών.

Το «παρών» έδωσε πλήθος εκλεγμένων σε εργατικά σωματεία, αθλητικούς και πολιτιστικούς συλλόγους, Συλλόγους Γονέων και άλλους μαζικούς φορείς ενός από τους μεγαλύτερους δήμους της χώρας, με χιλιάδες εργατικές - λαϊκές οικογένειες.

«Ερχόμαστε να σας ακούσουμε και να σας πούμε τη δική μας ανάλυση για όσα ζούμε, αλλά και τις δικές μας προτάσεις. Πάνω από όλα, ερχόμαστε να σας δώσουμε το χέρι για να συμπορευτούμε σε όλες τις μάχες που έχουμε μπροστά. Να ριχτούμε μαζί στον αγώνα για την ανατροπή αυτής της πολιτικής και για να χτίσουμε κάτι καλύτερο για εμάς και τα παιδιά μας. Γιατί εμείς πιστεύουμε βαθιά ότι λύση υπέρ του λαού με τον ίδιο στη γωνία, ούτε υπήρξε, ούτε θα υπάρξει ποτέ. Πιστεύουμε, όμως, και ότι ο ίδιος ο λαός, σε συμπόρευση με το ΚΚΕ, έχει τη δύναμη να γίνει ο ίδιος πρωταγωνιστής των εξελίξεων, να φέρει τα πάνω κάτω, αρκεί να το αποφασίσει», τόνισε μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο Δ. Κουτσούμπας.

Την σύσκεψη άνοιξε η Παναγιώτα Αγγελοπούλου, μέλος της Τομεακής Επιτροπής Βορειοδυτικής Αττικής του ΚΚΕ και επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Αχαρνών.

Αμέσως μετά την ομιλία του Δ. Κουτσούμπα, εκ μέρους των δεκάδων φορέων που συμμετείχαν στη σύσκεψη, τον λόγο πήραν οι: Δέσποινα Χούτα, Γραμματέας του ΔΣ του Συλλόγου Π.Ε. Αν. Αττικής «Ο Σωκράτης», Μιχάλης Παντελαίος, Πρόεδρος του Εξωραϊστικού & Εκπολιτιστικού Συλλόγου «Η Πρόοδος», Μάρκος Αλεξίου, μέλος του ΔΣ του Σωματείου Συνταξιούχων ΙΚΑ Αχαρνών, Φωτεινή Βατσικούρα, Πρόεδρος του Εξωραϊστικού και Πολιτιστικού Συλλόγου Λαθέας Αχαρνών, Ιάσων Καπλάνης, μέλος του ΔΣ του ΣΕΒΑ (Σύνδεσμος Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Αχαρνών), Τόνια Κασσωτάκη, Πρόεδρος του συλλόγου «Αναπνέω - Ποιότητα Ζωής στην Πόλη», Κώστας Γιαννάκος, ανθυποπυραγός ε.α., πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Αποστράτων του Πυροσβεστικού Σώματος, Βιβή Τσούκα, μέλος του Δ.Σ. της Ενωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων δήμου Αχαρνών, Δημήτρης Μπάτης, πρόεδρος του Συνδικάτου ΙΓΜΕ, Τάκης Παπουτσής, μέλος του ΔΣ του Εθνικού Συμβουλίου κατά των Ναρκωτικών (Παράρτημα Αχαρνών - Φυλής).

Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν επίσης τα μέλη του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Κύριλλος Παπασταύρου, Νίκος Αμπατιέλος και Γιάννης Γκιόκας.

Από τους βουλευτές του Κόμματος, εκτός από τον Ν. Αμπατιέλο και τον Γ. Γκιόκα, παραβρέθηκε ακόμα ο Χρ. Τσοκάνης.

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΙΓΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ

Διαχρονικά το Συνδικάτο ήταν αντίθετο με την ψήφιση του νόμου 4602/2019 ο οποίος μετέτρεψε το ιστορικό ΙΓΜΕ σε ΕΑΓΜΕ, δηλαδή από Ινστιτούτο Εφαρμοσμένης Γεωλογικής και Μεταλλευτικής έρευνας σε «Αρχή», δηλαδή μια δημόσια γραφειοκρατική υπηρεσία, μειώνοντας ταυτόχρονα δραματικά τις 1000 οργανικές θέσεις που είχε το ΙΓΜΕ σε μόλις 220. (Σας καταθέτουμε Δ.Τ. ΜΕ ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ μετά την ψήφιση του νόμου περί ΕΑΓΜΕ).

Αυτή τη στιγμή η ΕΑΓΜΕ λειτουργεί κυρίως με ελαστικές σχέσεις εργασίας (συμβασιούχους μίσθωσης έργου ή με Δελτία Παροχής Υπηρεσιών), οι οποίοι καλύπτουν πάγιες ανάγκες, παράγουν έργο και αποχωρούν με τη λήξη των συμβάσεων τους. Αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής από το 2014 να έχουν περάσει και φύγει πάνω από 200 επιστήμονες κυρίως συμβασιούχοι. Μαζί με την αποχώρηση τους χάνεται και η πολύτιμη τεχνογνωσία και εμπειρία που λαμβάνουν στο Ινστιτούτου. Γνώση, που θα μπορούσαν να την αξιοποιήσουν και να την συνεχίσουν εάν θα ήταν μόνιμο προσωπικό.

Αυτή τη στιγμή που μιλάμε οι μόνιμοι υπάλληλοι προερχόμενοι από ΙΓΜΕ είναι περίπου 100 με προοπτική αποχωρήσεων λόγου συνταξιοδοτήσεων,  35 περίπου για φέτος το 2026, 15 περίπου το 2027 και άλλοι 10 περίπου το 2028. Τον Ιανουάριο του 2029 θα υπάρχουν μαζί με τους μονίμους που προσλήφθηκαν τα τελευταία χρόνια περίπου 55 μόνιμοι υπάλληλοι. Όλοι οι υπόλοιποι θα είναι ΣΜΕ (συμβάσεις μίσθωσης έργου), ΔΠΥ (δελτία παροχής υπηρεσιών) ή Ι.Δ.Ο.Χ. (ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου) βάσει του παρόντος νομοσχεδίου που θα ψηφιστεί σε λίγες μέρες. γεγονός που καθιστά αναγκαίο τον έγκαιρο προγραμματισμό προσλήψεων μόνιμου προσωπικού μέσω θεσμικών διαδικασιών της δραματικής αποδυνάμωσης μέσω της υποστελέχωσης μόνιμου προσωπικού του ΙΓΜΕ παραμένει, διότι όταν ολοκληρωθούν τα έργα για τα οποία θα προσληφθούν ΙΔΟΧ, θα αποχωρήσουν μαζί με την εμπειρία που θα έχουν αποκτήσει.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το παράδειγμα συναδέλφου Π.Ε. που εργάζεται με διάφορες συμβάσεις ελαστικής εργασίας εδώ και 25 περίπου χρόνια στο Χημείο. Ο συνάδελφος φεύγει οριστικά αφού προσλήφθηκε ως μόνιμος σε άλλη υπηρεσία. Μαζί του φεύγει και η πολύτιμή εμπειρία του επί 25 έτη στον χώρο των χημικών αναλύσεων. Εμπειρία που δεν αναπληρώνεται.

Για όλους αυτούς τους λόγους το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδικάτου ζητά να υπάρξει σαφής κυβερνητική δέσμευση για άμεση προκήρυξη 120 προσλήψεων μόνιμου προσωπικού για το 2026. Επίσης να ισχύει αυστηρά ο κανόνας «μια αποχώρηση προς μία πρόσληψη» (συμφωνεί και η Διοίκηση της ΕΑΓΜΕ με αυτό, σας επισυνάπτουμε απόσπασμα ανακοίνωσης από την συνάντηση με τον ΓΔ της ΕΑΓΜΕ την Παρασκευή 24/4/2026) ώστε να προσλαμβάνεται αριθμός μόνιμου προσωπικού αντίστοιχος με τις αποχωρήσεις. Έτσι  θα έχει η ΕΑΓΜΕ καλυμμένες τουλάχιστον τις 220 οργανικές θέσεις που προβλέπει ο ισχύων νόμος ίδρυσής της ώστε να μπορεί να επιτελεί το σημαντικότατο έργο της.

Άλλα διαχρονικά ζητήματα που μας απασχολούν είναι:

1.     Το μισθολογικό ζήτημα.

a.      Οι δύο μισθοί (13ος και 14ος που δεν έχουν επανέλθει παρόλο που κατά δήλωση των κυβερνώντων το αιματοβαμμένο πλεόνασμα έχει χτυπήσει ταβάνι.

b.     Οι τριετίες που έχουν παγώσει από τα μνημόνια.

c.      Η ημερήσια αποζημίωση για τις εργασίες εκτός έδρας έχει παγώσει εδώ και 10 χρόνια στα 40€ την ημέρα με το κόστος διαβίωσης να έχει εκτιναχθεί. Αποτέλεσμα να βάζουμε από την τσέπη μας για την διαβίωσή μας, όταν κάνουμε εργασίες εκτός έδρας.

d.     Οι μισθοί μας που ουσιαστικά είναι επίδομα παρά  μισθός. Είναι προσβολή στην αξιοπρέπεια μας υπαλληλική και επιστημονική να πληρωνόμαστε με επίδομα αντί αξιοπρεπούς μισθού. Άμεσες πραγματικές αυξήσεις τώρα.

2.     Το ζήτημα των παρανόμων μισθολογικών παρακρατήσεων 2013-2018 οι οποίες έχει αποδεχθεί ως και η πολιτική ηγεσία ότι είναι δίκαιο να επιστραφούν, αλλά με διάφορα προσχήματα το κωλυσιεργεί.

3.     Η απευθείας ανάθεση όλων όσων μπορούν να ανατεθούν. Οργανικές μονάδες δίνονται out-sourcing αρχήν γενομένης από το λογιστήριο, φύλαξη καθαριότητα και φθάνοντας σε επιστημονικά αντικείμενα που δίνονται με το πρόσχημα της αδυναμίας του φορέα να τα υλοποιήσει λόγω ελλείψεως προσωπικού. Φαίνεται, πως η πολιτική πρόθεση είναι η αποδυνάμωση του φορέα από κάθε δυνατότητα εκτέλεσης έργου με αυτεπιστασία και ο σχεδιασμός έργων έτσι ώστε να είναι ικανοποιητικά στην αγορά και τους εκπροσώπους της είτε για ανάθεση είτε για την μετατροπή του ΙΓΜΕ σε δωρεάν ερευνητικό κέντρο των επιχειρήσεων της αγοράς.

4.     Η παντελής απαξίωση του επιστημονικού δυναμικού του Ινστιτούτου σε βαθμό που σχεδιάζονται από την Διοίκηση συνέδρια στον χώρο χωρίς την συμμετοχή του επιστημονικού δυναμικού του φορέα αλλά στελεχών της αγοράς και των μεταλλευτικών επιχειρήσεων.

5.     Το κλείσιμο των παραρτημάτων με τον βιολογικό θάνατο αυτών και την μη στελέχωσή τους με νέο προσωπικό (πχ στο παράρτημα ΞΑΝΘΗΣ απέμεινε ένας συνάδελφος, ο οποίος αποχωρεί σύντομα σε σύνταξη, από 170 υπαλλήλους που είχε κάποτε). Παρόμοια κατάσταση υπάρχει και στα άλλα 5 παραρτήματα (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΚΟΖΑΝΗΣ, ΠΡΕΒΕΖΑΣ, ΤΡΙΛΟΠΗΣ, ΚΡΗΤΗΣ)

6.     Η μείωση χωρίς αναπλήρωση του μόνιμου προσωπικού και η αντικατάσταση τους με ελαστικές σχέσεις εργασίας. Έτσι ο φορέας γίνεται από σύμβουλος της πολιτείας σε θέματα γεωεπιστημών, στο επιστημονικό άλλοθι ειλημμένων πολιτικών από την πολιτική ηγεσία.

7.     Η απομάκρυνση του ρόλου του Ινστιτούτου από την εφαρμοσμένη έρευνα προς όφελος του λαού σε παροχή στοιχείων και δεδομένων που χρειάζεται η αγορά και οι μεταλλευτικές επιχειρήσεις. 

8.     Από το 2014 δεν δίνεται το ανθυγιεινό επίδομα σε πολλές ειδικότητες συναδέλφων που το δικαιούνται.

9.     Πολλοί συνάδελφοι που είναι γονείς, δεν έχουν την παροχή που είχε κερδηθεί με αγώνες το κατασκηνωτικό επίδομα.

10. Σχεδόν εξαφανίζεται το υποστηρικτικό διοικητικό και τεχνικό προσωπικό, που η προσφορά του στον φορέα είναι ανεκτίμητη, με αποτέλεσμα το επιστημονικό προσωπικό να προσπαθεί και να εργάζεται εντατικότερα και η δουλειά να μην βγαίνει.

20 Μαΐου 2026

ΔΤ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΙΓΜΕ ΓΙΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΛΑΡΚΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 23 5 2026

 


Αρ. πρωτ:    52                                                                                         Αθήνα, 20 Μάη 2026

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Οι εργαζόμενοι του Συνδικάτου ΙΓΜΕ εκφράζουν την αμέριστη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη τους στον δίκαιο αγώνα των εργαζομένων της ΛΑΡΚΟ (που ανήκουμε στον ίδιο κλάδο), αλλά και των Δασεργατών – Ρητινοπαραγωγών της καμένης Εύβοιας που δίνουν κοινό Αγώνα.

Καλούμε όλους τους εργαζόμενους να δώσουν δυναμικό «παρών» στην κινητοποίηση το Σάββατο 23 Μαΐου 2026 στις 11:00 π.μ. στην Πλατεία Ομονοίας, από όπου θα κατευθυνθούμε στη μεγάλη συγκέντρωση στις 12:00 μ. στην Πλατεία Κλαυθμώνος, για να ακολουθήσει μαζική πορεία διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Οικονομικών.

Η κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική του εμπαιγμού, της απαξίωσης και του οικονομικού στραγγαλισμού των οικογενειών των απολυμένων της ΛΑΡΚΟ, αφήνοντας το εργοστάσιο να ρημάζει και τους εργαζόμενους στην ανεργία.

Απαιτούμε άμεσα:

Ø  Σταθερή Εργασία: Εξασφάλιση μόνιμης και σταθερής εργασίας για όλους τους απολυμένους της ΛΑΡΚΟ.

Ø  Αυξήσεις στους Μισθούς της ΔΥΠΑ: Να δοθούν τώρα πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς των ειδικών προγραμμάτων της ΔΥΠΑ για τους απολυμένους της ΛΑΡΚΟ, ώστε να αντιμετωπιστεί το κύμα της γενικευμένης ακρίβειας.

Ø  Καταβολή των Αποζημιώσεων του Ασφαλιστηρίου Συμβολαίου: Να σταματήσει η απαράδεκτος εμπαιγμός και να αποδοθούν άμεσα στους δικαιούχους εργαζόμενους όλα τα οφειλόμενα ποσά που απορρέουν από το ομαδικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

Ø  Έκτακτη Οικονομική Ενίσχυση: Καταβολή έκτακτου οικονομικού βοηθήματος για την κάλυψη των χρεών που έχουν συσσωρευτεί.

Ø  Καταβολή επιδομάτων από τους φορείς: Άμεση χορήγηση των προβλεπόμενων επιδομάτων στις ανάλογες ειδικότητες των εργαζομένων.

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΜΑΪΟΥ 2026

Το ΔΣ

08 Μαΐου 2026

ΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΙΓΜΕ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ 13.05.2026 ΓΙΑ ΜΙΣΘΟΥΣ ΥΓΕΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ

 

sfragida stogyli.jpg

       ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ  ΙΓΜΕ

ΣΠ. ΛΟΥΗ  1,  Γ΄ ΕΙΣΟΔΟΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ ΧΩΡΙΟΥ -  ΑΧΑΡΝΕΣ,  Τ.Κ. 13677

ΤΗΛ.:  213.133.7439  | Κιν. 6944246687  | email: syndikatoigme@gmail.com     syndikato@eagme.gr

 

    Αχαρνές, 08/05/2026

Α.Π. 49

 

ΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΙΓΜΕ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ 13.05.2026

ΓΙΑ ΜΙΣΘΟΥΣ ΥΓΕΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ

 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Το Συνδικάτο ΙΓΜΕ καλεί τους εργαζόμενους στο Φορέα να συμμετάσχουν μαζικά στην απεργιακή κινητοποίηση της 13ης Μαΐου, στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα υπεράσπισης των εργασιακών μας δικαιωμάτων, της αξιοπρέπειας και της ασφάλειας στην εργασία.

Σε μια περίοδο όπου οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν συνεχείς πιέσεις, αυξημένο κόστος ζωής, ανασφάλεια και υποβάθμιση των συνθηκών εργασίας, η συλλογική δράση αποτελεί τη μοναδική ουσιαστική απάντηση.

Δίνουμε μαχητικό, αγωνιστικό παρόν στις απεργιακές συγκεντρώσεις, στην Αθήνα στις 10:30 πμ στην πλατεία Κλαυθμώνος και σε όλη τη χώρα.

Ο οργανωμένος συλλογικός αγώνας, με την  μαζική αγωνιστική διεκδίκηση, θα δώσει απάντηση στην κυβερνητική πολιτική που δίνει «ψίχουλα» για αυξήσεις και κοροϊδεύει με τα διάφορα pass όταν η ακρίβεια αδειάζει το πενιχρό εισόδημα μας μας, ενώ ταυτόχρονα τα κρατικά ταμεία γεμίζουν από άμεσους και έμμεσους φόρους από τις αυξήσεις στα αγαθά πρώτης ανάγκης καθώς και την αύξηση στα καύσιμα και τα παράγωγά τους σαν συνέπεια του πολέμου.

Την ίδια στιγμή που πληρώνουμε πανάκριβα τους πολεμικούς εξοπλισμούς για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ, μας λένε ότι δεν υπάρχουν χρήματα για τους μισθούς μας, για την υγεία και την εκπαίδευση. Την ώρα που πληρώνουμε πανάκριβους λογαριασμούς ρεύματος, οι κεφαλαιοκράτες εξασφαλίζουν σταθερές χαμηλές τιμές και νέες κρατικές ενισχύσεις, από την αφαίμαξη  των μισθών μας.

Ο μισθός μας επαρκεί για τις μισές μέρες του μήνα, όταν για τις τράπεζες συνεχίζεται το καθεστώς των «αναβαλλόμενων φόρων», όταν επισπεύδεται η αποπληρωμή δανείων του κράτους για να απολαμβάνουν οι μεγάλοι όμιλοι φθηνότερο δανεισμό, όταν οι εφοπλιστές λαμβάνουν 300 εκατομμύρια ευρώ για το «πρασίνισμα» του στόλου τους και συνεχίζουν να απολαμβάνουν πάνω από 50 φοροαπαλλαγές.

Αρνούμαστε να πληρώσουμε εμείς τα σπασμένα των πολέμων τους! Με ευθύνη της κυβέρνησης η χώρα εμπλέκεται σε έναν βάρβαρο πόλεμο που εξαπλώνεται στη Μέση Ανατολή, στη Μεσόγειο, που μπορεί να γενικευτεί. Έχει μετατραπεί η Ελλάδα σε ορμητήριο πολέμου σπέρνοντας βάσεις παντού, αξιοποιώντας λιμάνια και αεροδρόμια, δίνοντας γη και ύδωρ στους ιμπεριαλιστές ενώ στα σχέδιά τους είναι και η αποστολή νέων στρατευμάτων εκτός των συνόρων. Αυτή η πολιτική είναι που μετατρέπει τον λαό μας σε στόχο, τσακίζει τα δικαιώματά μας και απαιτεί όλο και περισσότερες θυσίες για να πετύχουμε τους «εθνικούς στόχους», δηλαδή τη μεγαλύτερη κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων.

Ο δικός τους πόλεμος δεν είναι και δικός μας!

Η κυβέρνηση μας «κουνάει το δάχτυλο» σε όσους εργαζόμαστε στον δημόσιο τομέα, παριστάνοντας τους υπερασπιστές της ευσυνειδησίας τους, ότι δήθεν με την αξιολόγηση, το νέο πειθαρχικό και την άρση της μονιμότητας, επιβραβεύει τους ικανούς και ευσυνείδητους κι αντιμετωπίζει τους  ακατάλληλους.

Ταυτόχρονα απειλούν κι εκβιάζουν αυτοί που έδιναν παράνομα εκατομμύρια ευρώ για την εξαγορά ανθρώπων και τη δημιουργία «στρατού» υποστηρικτών τους όπως αποκαλύφθηκε στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, που επιβραβεύουν τα στελέχη τους που παρανομούν, κάνοντας τα υπουργούς.

Οι μαζικές κινητοποιήσεις σε πολλούς χώρους δουλειάς όπως στον ΕΦΚΑ, στη ΔΥΠΑ και στους Δικαστικούς υπαλλήλους, η συγκλονιστική απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων των δήμων και ιδιαίτερα των εργαζομένων στους παιδικούς σταθμούς, που οδήγησε σε προσωρινή αναδίπλωση την κυβέρνηση, δείχνουν τη μοναδική διέξοδο, τον δρόμο της οργανωμένης πάλης, της σύγκρουσης με την πολιτική που θυσιάζει τις ανάγκες μας  για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.

Δίνουμε μαχητικό, αγωνιστικό παρόν στις απεργιακές συγκεντρώσεις, στην Αθήνα στις 10:30πμ στην πλατεία Κλαυθμώνος και σε όλη τη χώρα.

Διεκδικούμε:

Ø  Αυξήσεις 20% στους μισθούς μας, επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού

Ø  Αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε παιδί. Μέτρα ενάντια στην ακρίβεια.

Ø  Κατάργηση της εισφοράς 2% για την ανεργία

Ø  Ξεπάγωμα των μισθολογικών κλιμακίων της διετίας 2016–2017

Ø  Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στο ύψος των πραγματικών αναγκών.

Ø  Κατάργηση της «ελαστικής» εργασίας, μονιμοποίηση των συμβασιούχων

Ø  Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις και την εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε εργολάβους.

Ø  Κατάργηση των αντεργατικών νόμων και του νέου πειθαρχικού δικαίου για τους δημοσίους υπαλλήλους. Όχι στην άρση της μονιμότητας.

Ø  Απεμπλοκή της χώρας από τους πολεμικούς σχεδιασμούς. Επιστροφή των ελληνικών στρατευμάτων και φρεγατών από το εξωτερικό.

Ø  Λεφτά για μισθούς, υγεία και παιδεία,

Ø  Επανίδρυση του ΙΓΜΕ με μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στο μοναδικό Ινστιτούτο έρευνας του Ορυκτού μας Πλούτου στη χώρα. Ινστιτούτο που κινδυνεύει να κλείσει βιολογικά από την προκλητική κυβερνητική αδιαφορία για τον ρόλο του και την υποστελέχωση και που «βολεύεται» μόνο με συμβασιούχους.

Ø  Προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων.

Ø  Ασφαλείς και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας.

Ø  Μέτρα ενάντια στην ακρίβεια και την κοινωνική ανισότητα.

Η συμμετοχή όλων των συναδέλφων είναι κρίσιμη.

Η δύναμη του εργαζόμενου βρίσκεται στην ενότητα, την αλληλεγγύη και τη μαζική παρουσία στους αγώνες.

Ούτε ένα ευρώ για τους δικούς τους πολέμους!
Διεκδικούμε την ζωή μας και την αξιοπρέπεια στην εργασία μας

Το ΔΣ