09 Ιουνίου 2022

ΑΝΑ.Σ.Α. ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΙΓΜΕ ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ…

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΝΑ.Σ.Α.

(Παράταξη Συνδικάτου ΙΓΜΕ)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

9/6/2022

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΙΓΜΕ ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ…

 Στο στόχαστρο και πάλι το ΙΓΜΕ από την νυν πολιτική ηγεσία που συνέχισε το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης για την μετατροπή του ιστορικού αυτού Ινστιτούτου σε μια υπηρεσία ανάθεσης έργων και μοιράσματος κρατικών κονδυλίων σε «ημέτερους». Σε μια γραφειοκρατική υπηρεσία με 220 μόνο οργανικές θέσεις κυρίως επιστημόνων (από 1000, οργανικές όλων  των ειδικοτήτων που είχε), η οποία περιορίζει τον διαχρονικό ρόλο του ΙΓΜΕ.

Η Διοίκηση εκχωρεί υπηρεσίες του ΙΓΜΕ σε ιδιώτες, πληρώνοντας προκλητικά ποσά σε λογιστικές εταιρείες κ.ά., με το έωλο και προσχηματικό επιχείρημα της αδυναμίας του Ινστιτούτου να τις υλοποιήσει. Ταυτόχρονα απομονώνει και βάζει στο ψυγείο το μόνιμο προσωπικό με μεγάλη εμπειρία, στερώντας του αρμοδιότητες (επισυνάπτεται η απόφαση 9/08/06-06-2022 με ΑΔΑ 9ΧΡ246ΜΗΠ8-7ΩΜ).

Το «πιλοτικό» αυτό «deal» είναι η απαρχή της οριστικής διάλυσης του ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ, αφού από τους μονίμους υπαλλήλους (περίπου 150 εργαζόμενοι σήμερα, με μέση ηλικία τα 62 έτη), θα έχουν αποχωρήσει, μέχρι το τέλος του 2026 οι 98 λόγω συνταξιοδότησης  (από τα επίσημα στοιχεία της υπηρεσίας).

Ταυτόχρονα οι περίπου 100 συνάδελφοι που έχουν προσληφθεί με ελαστικές σχέσεις εργασίας (ΣΜΕ, ΔΠΥ, ΣΕΟΧ, ΟΕΑΔ), θα απολυθούν με την ολοκλήρωση των τρεχόντων έργων στο τέλος του 2023.

Οι διαδικασίες για την πρόσληψη 16 μονίμων επιστημόνων που έχουν εγκριθεί μέσω ΑΣΕΠ καθυστερούν επικίνδυνα. 

Συγκεκριμένα για το προκλητικό ξεπούλημα του λογιστηρίου του ΙΓΜΕ το ιστορικό έχει ως εξής:

 

Η προκήρυξη 2/2020 για την «ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ» είχε προϋπολογισμό για 2 χρόνια 733.333,33 € συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24% (366.666,66 το χρόνο που αντιστοιχεί σε μισθό περίπου 16 υπαλλήλων).

Επίσης υπήρχε η προαίρεση ότι θα μπορούσε να παραταθεί η σύμβαση για ένα χρόνο, με επί πλέον 366.666,66 ευρώ. Δηλαδή για τρία χρόνια 1.099.999,9…!

Όμως, σύμφωνα με την αρχή της οικονομικότητας που διέπει τη δράση των φορέων του δημοσίου, αυτοί επιβάλλεται να εκπληρώνουν τον σκοπό τους «με την κατά το δυνατόν ελάχιστη επιβάρυνση του προϋπολογισμού τους,  δεν δύνανται δε να διαθέτουν πιστώσεις για την πληρωμή δαπανών που συνδέονται με την εκτέλεση εργασιών οι οποίες εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα των υπαλλήλων τους, όπως αυτά περιγράφονται στις οικείες οργανικές διατάξεις».

Η ΕΑΓΜΕ δεν μπορεί να επικαλεστεί την έλλειψη προσωπικού για να δικαιολογήσει την ανάθεση της υπηρεσίας, διότι εκείνο το διάστημα με την απόφαση 54/12/26-10-2020 ΔΣ (ΑΔΑ Ρ7Ν846ΜΗΠ8-Ο08) ζητούσε την πρόσληψη μόνο ενός υπαλλήλου οικονομικού. Επίσης, παρά το γεγονός ότι  έχουν προσληφθεί εργαζόμενοι με ελαστικές σχέσεις εργασίας ΣΜΕ, ΣΕΟΧ, μέσω ΟΑΕΔ και με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών, πολλά φυσικά πρόσωπα οικονομικής κατεύθυνσης (άνω των 10), μόνο 1 έχει διατεθεί στο Λογιστήριο της ΕΑΓΜΕ.

Δεν φτάνουν τα παραπάνω και το ΔΣ με την απόφαση 59/19/5-11-21 του, ενέκρινε για το διάστημα από 1/1/2020 μέχρι 31/12/2020 να αυξηθεί η ετήσια αμοιβή της εταιρείας κατά 353.400 ευρώ. Αυτό απαγορεύεται ρητά από την σύμβαση η οποία ορίζει ότι αναπροσαρμογή των τιμών για 2+1(προαίρεση) χρόνια απαγορεύεται.

Ενώ δηλαδή το ποσό αυτό θα έπρεπε να δοθεί αποκλειστικά το 2023 και ο ανάδοχος θα ήταν υποχρεωμένος να έχει αυτή την αμοιβή, η διοίκηση στην ουσία επιβάρυνε χαριστικά υπέρ του Αναδόχου τον τακτικό προϋπολογισμό και την ΕΑΓΜΕ, με ακόμη 353.400 ευρώ για το 2022, κατά παράβαση του ισχύοντος νόμου και της έγκρισης του Ελεγκτικού Συνεδρίου . Έτσι ενώ η αμοιβή για 2 χρόνια ήταν αρχικά 733.333,33 € τώρα έγινε 1.100.000 για να κάνει η εταιρία την ίδια δουλειά που έκανε και πριν…..(!)

Με νέα απόφαση του το ΔΣ της ΕΑΓΜΕ αποφάσισε την προκήρυξη νέου διαγωνισμού για τα έτη 2023, 2024, 2025, 2026 και 2027 με 725.400 για κάθε χρόνο και συνολικά 3.264.300 !!!!!

Η ΕΑΓΜΕ δηλαδή ενώ είχε εξασφαλίσει ποσό 366.666,66 ευρώ για το 2023 τώρα το διπλασιάζει και μάλιστα «εξασφαλίζει» την εταιρεία για 5 χρόνια, ενώ θα μπορούσε να είχε προσλάβει 30 μόνιμους υπαλλήλους!!!!

Το «πιλοτικό» ξεπούλημα,  είναι η απαρχή για τις διαδικασίες που έπονται. Ήδη εκτός από τις λογιστικές υπηρεσίες, παραχωρούνται σε ιδιώτες και διοικητικές υπηρεσίες όπως επίσης και νομικές υπηρεσίες (δεν έχει στελεχωθεί εδώ και τρία χρόνια η Νομική υπηρεσία όπως προβλέπεται στο νόμο της ΕΑΓΜΕ και πληρώνονται νομικά γραφεία για παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών). Αξίζει να σημειωθεί ακόμη και η ανάθεση σε εταιρία παραγωγής και εκμετάλλευσης πάσης φύσεως οπτικοακουστικών μέσων(!), της παροχής υπηρεσίας υπευθύνου του έργου υλοποίησης κτηριακού εκσυγχρονισμού του Μουσείου(!), αντικείμενο το οποίο ανήκει εκ του νόμου στις αρμοδιότητες του ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - ΚΤΗΡΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΕΡΓΩΝ (ΤΥΠΕΚΕ).

Να σημειωθεί ότι οι συμβασιούχοι συνάδελφοι που βρίσκονται  σε ομηρία εδώ και 4 χρόνια, είναι η γενιά που θα μπορεί να συνεχίσει το έργο του ΙΓΜΕ, αφού τους μεταδόθηκε η επιστημονική τεχνογνωσία. Σε αντίθετη περίπτωση το ΙΓΜΕ θα γίνει «κρανίου τόπος». Ποιόν ή ποιους εξυπηρετεί αυτή η διάλυση;

Απαιτείται να σταματήσει εδώ και τώρα η προδιαγραμμένη διάλυση του ΙΓΜΕ με την ΕΠΑΝΙΔΡΥΣΗ του και με ταυτόχρονη στελέχωση με προσωπικού όλων των ειδικοτήτων.

Καλούμε όλα τα κόμματα της ΒΟΥΛΗΣ να πάρουν θέση στο ζήτημα, καθώς και τους Επιστημονικούς και Συνδικαλιστικούς φορείς να αντιδράσουν για το ξεπούλημα και την διάλυση του ΙΓΜΕ.

 

Η ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΣΑ

 

 Επισυνάπτεταιη απόφαση του ΔΣ της ΕΑΓΜΕ 9/08/06-06-2022 με ΑΔΑ 9ΧΡ246ΜΗΠ8-7ΩΜ

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Δεν υπάρχουν σχόλια: