25 Ιουνίου 2026

ΟΜΟΦΩΝΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙΣΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 17.06.2026

 


Αχαρνές 25/6/2026

Α.Π.: 72/7

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΟΜΟΦΩΝΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ  ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙΣΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 17.06.2026

 

Συναδέλφισσες Συνάδελφοι,

Στις 17.06.2026 ημέρα Τετάρτη, πραγματοποιήθηκε η 1η Γενική Συνέλευση μετά την εκλογή του νέου Δ.Σ. την 30.03.2026. Η μεγάλη συμμετοχή των συναδέλφων καταδεικνύει το ενδιαφέρον  των εργαζομένων για το Συνδικάτο τους, ως Συλλογικό Φορέα εκπροσώπησής τους και συλλογικής έκφρασης των δικαιωμάτων τους και την διασφάλιση των συνθήκων της εργασιακής τους.

Στην ομόφωνη εισήγηση προς το σώμα της συνέλευσης παρουσιάστηκαν τα θέματα που επεξεργάστηκε το ΔΣ το προηγούμενο διάστημα. Θέματα που συζητήθηκαν και ψηφίστηκαν ομόφωνα από το ΔΣ. Η Γενική Συνέλευση ενέκρινε και ψήφισε ομόφωνα επίσης όλα τα θέματα της εισήγησης.

Συγκεκριμένα οι αποφάσεις του σώματος είναι:

·         25% και ανθυγιεινό

Εξουσιοδοτήθηκε το ΔΣ να πραγματοποιήσει σειρά δράσεων και κινητοποιήσεων ενός του τρέχοντος μήνα Ιουνίου, με κλιμάκωση του αγώνα και κάλεσμα για μαζική συμμετοχή ώστε να έχουμε ελπίδα για νικηφόρο αποτέλεσμα.

·         Σχετικά με το Συμβόλαιο υγείας

Ένταξη των Δημοσίων Υπαλλήλων και άλλων κατηγοριών συναδέλφων στο συμβόλαιο υγείας αρχής γενομένης από την επικείμενη ανανέωση του συμβολαίου. Παράσταση και ενημέρωση για το θέμα στον ΓΔ.

·         Χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης για summer camp και κατασκηνώσεις, συζήτηση και λήψη απόφασης για περαιτέρω ενέργειες.

 

Ως τις 19.06.2026 αν δεν έχουμε μία πρόταση από τους γονείς για περισσότερες από μία δομές, θα επιλεγεί μόνο για φέτος η λύση της μιας δομής που υπάρχει στην περιοχή του Ολ. Χωριού.

·         Θερινή απασχόληση τέκνων εργαζομένων στο Μουσείο της ΕΑΓΜΕ

Να υλοποιηθούν και οι 2 περιπτώσεις που πρότεινε ο ΓΔ όσο αφορά τις ημερομηνίες, ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες των γονέων. Επιπλέον να η δράση αυτή να γίνεται Χριστούγεννα και Πάσχα, στις διακοπές των σχολείων. (Ήδη υλοποιήθηκε).

 

·         Συνέδριο ΕΑΓΜΕ 2026

Το συνδικάτο απαιτεί να παρέμβει στο Συνέδριο με μια τοποθέτηση για τον ρόλο του ΙΓΜΕ, την υποστελέχωση που οδηγεί το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ σε βιολογικό θάνατο και τα εργασιακά που είναι άλυτα και εκκρεμούν και την αξιοποίηση του Ορυκτού Πλούτου σε όφελος των αναγκών του Λαού (Ήδη υλοποιήθηκε, ο ΓΔ έστειλε προσκλήσεις στο Συνδικάτο, αλλά και στην ΟΜΕ).

·         Απόφαση για αλληλέγγυα προστασία συναδέλφων που εργάζονται σε εργολάβους στον χώρο μας.

 

Αποφασίστηκε ΟΜΟΦΩΝΑ, το Συνδικάτο να εκφράζει έμπρακτα την αλληλεγγύη του προς τους εργαζόμενους εργολαβικών εταιρειών που εργάζονται στους χώρους της ΕΑΓΜΕ, ιδίως σε περιπτώσεις εργασιακών προβλημάτων, παραβίασης δικαιωμάτων ή ζητημάτων υγείας και ασφάλειας. Επίσης, να προσκαλέσει τα αντίστοιχα κλαδικά Συνδικάτα και να φέρει τους εργολαβικούς εργαζόμενους σε επαφή με αυτά. Να συνταθεί και σταλεί Δ.Τ. του Συνδικάτου προς όλες τις εργολαβικές εταιρείας για την αυστηρή τήρηση της εργατικής νομοθεσίας και την πρόθεση του συνδικάτου για κάλυψη και όλων των εργολαβικών εργαζομένων στον χώρο της ΕΑΓΜΕ.

 

·         Θέμα της συναδέλφου Αιμιλίας Σοφιάνσκα (επιστολή στο Συνδικάτο).

 

Στήριξη από το Συνδικάτο στο αίτημα της συναδέλφου Αιμιλίας Σοφιάνσκα για μετάθεση στην περιφερειακή μονάδα Κ. Μακεδονίας, για πολύ σοβαρό οικογενειακό της ζήτημα, αίτημα που είναι σύννομο με τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα.

·         Άρθρο 53 υπό ψήφιση για προσωπική διαφορά νεοδιόριστων.

Εξέταση του άρθρου και τεκμηριωμένου αίτημα στον ΓΔ για προσπάθεια ένταξης του φορέα στο άρθρο 53 του υπό ψήφιση πολυνομοσχεδίου του ΥΠΟΙΚ που κατατέθηκε την 16.06.2026 και εξουσιοδότηση του ΔΣ για σχετικές αγωνιστικές παρεμβάσεις και διεκδικήσεις.

Επίσης το σώμα ενημερώθηκε και για άλλες αποφάσεις του ΔΣ που είναι σε εξέλιξη, καθώς και για την παρέμβαση στον ΓΔ στις 02.06.2026.

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΤΟΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΓΕΝΙΚΟ την 02.06.2026

·         Αύξηση ημερήσιας αποζημίωση εκτός έδρας μετακίνησης εσωτερικού.

Έγινε δεκτό ΟΜΟΦΩΝΑ από το ΔΣ, να υπάρξει παρέμβαση προς τον Γενικό Διευθυντή της ΕΑΓΜΕ και προς κάθε αρμόδιο θεσμικό επίπεδο, εφόσον απαιτείται, για την αύξηση της ημερήσιας αποζημίωσης εκτός έδρας μετακίνησης εσωτερικού, από το ύψος των 40 ευρώ, σε κατ’ ελάχιστο 70.

·         ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΔ:

Κατανοεί το δίκαιο του αιτήματος, αλλά δεν έχει αρμοδιότητα να το λύσει, διότι δεν του επιτρέπει ο νόμος 4336/2015. Επίσης τόνισε ότι στηρίζει το ζήτημα του Ανθυγιεινού επιδόματος και θα κάνει ότι μπορεί να δοθεί.

·         Στήριξη των συναδέλφων της ΛΑΡΚΟ που εργάζονται στο ΙΓΜΕ (Με το άρθρο νόμου που ψηφίστηκε μπορούν να προσληφθούν ως ΙΔΟΧ για 4-5 έτη στα πλαίσια του κονδυλίου για τους ρύπους)

Αποφασίστηκε ΟΜΟΦΩΝΑ από το ΔΣ, να πραγματοποιηθεί σχετική παρέμβαση στον ΓΔ ώστε να υπάρξει σχετική δέσμευση.

·         ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΔ:

Είναι πεπεισμένος ότι θα παραταθεί με νόμο η θητεία τους και η κάλυψη τους από το πρόγραμμα της ΔΥΠΑ για ακόμη 2 χρόνια, αλλά αν αυτό δεν προκύψει «θα δούμε άλλες λύσεις μεταξύ των οποίων και η πρόσληψη ως ΙΔΟΧ».

·         Διεκδίκηση για το Παράρτημα Κοζάνης για το επίδομα παραρτήματος που άρχισε να δίδεται από πέρυσι, ενώ θα έπρεπε από το 2019.

Αποφασίστηκε ΟΜΟΦΩΝΑ από το ΔΣ, να μελετηθεί το θέμα και να τεθεί στον ΓΔ, όταν θα είμαστε έτοιμοι. Θα ζητηθεί και γνώμη από τον νομικό μας σύμβουλο. Στηρίζουμε το αίτημα των συναδέλφων και ρωτάμε τον ΓΔ να μας πει τις προθέσεις του.

·         ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΔ:

Είχε μιλήσει με συναδέλφους από την Κοζάνη, όπου του έθεσαν το ζήτημα, αλλά τους απάντησε ότι αυτό είναι υπηρεσιακό ζήτημα και δεν συνεχίστηκε η συζήτηση. Από πέρυσι το παίρνουν κανονικά. Εδώ υπάρχει θέμα αναδρομικότητας, διαγραφών, αλλά, όπως πρότεινε,  «μπορείτε να το ζητήσετε από τον κ. Πανόπουλο, Δντή του γραφείου της γ.γ. Δ. Παληαρούτα».

(Ηδη στάλθηκε επιστολή στον Γενικό Δντή. Μετά από συνεννόηση με τον νομικό μας σύμβουλο,  η επιστολή έφυγε σήμερα από το Συνδικάτο προς Διοίκηση με Α.Π. 64/17-6-2026)

·         Προστασία των προσωπικών δεδομένων εξ αιτίας των καμερών που τοποθετήθηκαν στην είσοδο του κτηρίου της ΕΑΓΜΕ στο Ολυμπιακό Χωριό

Αποφασίστηκε ΟΜΟΦΩΝΑ από το ΔΣ, οι συνάδελφοι  Κ. Ζαραβέλα, Χρ. Κανελλόπουλος και Κ. Κοντοδήμος, να συντάξουν σχετικό υπόμνημα που θα κατατεθεί στον ΓΔ, στο οποίο θα ζητάμε καταρχάς επίσημη έγγραφη ενημέρωση από τη Διοίκηση της ΕΑΓΜΕ σχετικά με το σύστημα βιντεοεπιτήρησης του κτηρίου στο Ολυμπιακό Χωριό. Ζητάμε την άμεση απομάκρυνσή τους από τον εντός της περίφραξης χώρο. Αν υπάρχουν ζητήματα επίβλεψης από τον 24ωρη φύλαξη του κηρίου  τοποθέτηση αυτών εκτός της περίφραξης ελέγχοντας παραβίασή περίφραξης. Δεν υπάρχει κανένας λόγος ασφαλείας για την τοποθέτησης τους εντός της περίφραξης, την λειτουργία τους σε εργάσιμο ωράριο και μάλιστα με δυνατότητα καταγραφής και ήχου. Για τις κάμερες που τελικά θα τοποθετηθούν και θα είναι εκτός της περίφραξης ζητάμε να εφαρμοστεί ο νόμος περί προσωπικών δεδομένων και βιντεοσκόπησης.

·         ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΔ:

«Υπάρχει και η αναγκαιότητα φύλαξης της περιουσίας της ΕΑΓΜΕ. Πέρυσι μπήκε κλέφτης και έκλεψε ανταλλακτικό από αυτοκίνητο. Θα περιμένω το υπόμνημα και το ξανασυζητάμε».

·         Διαχείριση αδέσποτων ζώων στις εγκαταστάσεις της ΕΑΓΜΕ

Έγινε δεκτό ΟΜΟΦΩΝΑ από το ΔΣ, να υπάρξει παρέμβαση προς τη Διοίκηση και την επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας της ΕΑΓΜΕ, με στόχο την οργανωμένη διαχείριση και περίθαλψη των αδέσποτων ζώων που βρίσκονται στις εγκαταστάσεις του φορέα, σε συνεργασία με τους κατά νόμο αρμόδιους φορείς, με κάλυψη του πιθανού κόστους από την Διοίκηση.

·         ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΔ:

«Υπάρχει θέμα, κυρίως με συναδέλφους που τα προσέχουν με συνέπεια να παραμένουν στον χώρο. Θα επανέλθουμε με αίτημα στον Δήμο που έχει αρμοδιότητα με τον νόμο».

Το θέμα έχει τεθεί και από την ΕΥΑΕ στην τριμηνιαία που έγινε στις 5/6/2026 με την ίδια πρόταση με το Συνδικάτο.

·         Ζήτημα Κανονισμού Κατάστασης Προσωπικού και αν το Συνδικάτο έχει εμπλακεί στην διαμόρφωση.

·         ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΔ:

Ποτέ δεν έγινε συνεργασία με το Συνδικάτο για κανονισμούς, αυτό που έγινε είναι μια δουλειά σε επίπεδο Υπηρεσιακών Παραγόντων αλλά όταν θα είναι έτοιμο δεν θα σταλεί στο υπουργείο αν δεν έχει γνώση το Συνδικάτο, αφού θα βγει σε διαβούλευση. Το μόνο που συζητήθηκε με το προηγούμενο προεδρείο είναι ότι δεν μπορεί ο Κανονισμός Κατάστασης Προσωπικού να είναι Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, πχ για τις άδειες προσωπικού. Το υπουργείο θα αποφασίσει τελικά ποια άρθρα θα κρατήσει.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ο Γ.Δ. για πρώτη φορά αναφέρει την συνεργασία με την προηγουμένη διοίκηση του συνδικάτου ότι έγινε διαβούλευση, ώστε ο νέος Κανονισμός Κατάστασης Προσωπικού να μην περιέχει μέσα στοιχεία Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Στην προηγούμενη 9χρονη θητεία του Συνδικάτου με την πλειοψηφία της τότε παράταξης, ουδέποτε έγινε συζήτηση στο ΔΣ και ενημέρωση για αυτή την μυστική συνεργασία της αποκαθήλωσης εργασιακών δικαιωμάτων από τον Κανονισμό Κατάστασης Προσωπικού. Δικαιώματα που θέλει ο ΓΔ να τα αποτελειώσει, όπως και σταδιακά το συμβόλαιο υγείας.

Στην Γενική Συνέλευση αναφέρθηκε σαφώς από τον Πρόεδρο, «ότι δεν δεχόμαστε καμία αποκαθήλωση εργασιακών δικαιωμάτων που ισχύουν από την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του 2010».

·         Σχετικά με την υπόθεση κακοποιητικής εργασιακής παρενόχλησης κατά Συναδέλφου

·         ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΔ: απάντησε, ότι διέταξε διερεύνηση του θέματος από τον αρμόδιο Δ/ντη και δεν μπορεί αυτή την χρονική στιγμή να δώσει κάποια απάντηση μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Πρόεδρος ΔΣ: Θα στηρίζουμε με κάθε τρόπο τους συνάδελφους/σες που δέχονται εργασιακή ή προσωπική επίθεση είτε λεκτικά είτε υπηρεσιακά. Τα φαινόμενα κακοποιητικής εργασιακής παρενόχλησης τα τελευταία χρόνια είναι συνεχή και επαναλαμβανόμενα ειδικά από συγκεκριμένο συνάδελφο. Το Συνδικάτο καθώς και η Επιτροπή Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία θα κάνουν τα μέγιστα για να μην επαναληφθούν ποτέ ξανά και ότι θα παράσχει την μέγιστη δυνατή υποστήριξη σε όποιον η όποια θιγόμενο συνάδελφο.

Το θέμα έχει τεθεί αναλυτικά και από την Ε.Υ.Α.Ε. στην τριμηνιαία συνεδρίαση που έγινε στις 05.06.2026

·         Προετοιμασία του συνδικάτου για Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με βάση και την πείρα άλλων συνδικάτων του Δημοσίου

 

Εκκρεμεί πρόταση για ΣΣΕ η οποία θα βγει σε διαβούλευση για να πάρουμε έγκριση από Γενική Συνέλευση. Υπάρχουν φορείς ίδιου η παρόμοιου νομικού καθεστώτος με το ΙΓΜΕ, στις οποίες έχει υπογραφεί πρόσφατα ΣΣΕ ή άλλη μορφή συλλογικής συμβάσης όπως ειδική συλλογική σύμβαση εργασίας (ΕΣΣΕ).

 

 Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΙΓΜΕ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: