23 Ιουνίου 2026

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΟΜΟΦΩΝΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΙΓΜΕ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

 


 

Αχαρνές, 23/6/2026

Α.Π.: 68

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ

 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΓΕΩΛΟΓΙΚΗΣ-ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ. ΑΜΕΣΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΙΓΜΕ.

Οι εργαζόμενοι του ΙΓΜΕ (νυν ΕΑΓΜΕ) εκφράζουν την αγωνία τους και αντιδρούν στην συνεχή φθίνουσα πορεία του Ινστιτούτου και στην ορατή απώλεια από τον τόπο αυτού του ιστορικού, γεωλογικού φορέα. Πρόκειται για έναν Φορέα που πρέπει να συνεχίσει την ιστορική πορεία δεκαετιών, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της χώρας και στην εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος.

 

Η Γενική Συνέλευση των εργαζόμενων αποφάσισε ΟΜΟΦΩΝΑ σειρά αγωνιστικών κινητοποιήσεων για να μην χαθεί ουσιαστικά και τυπικά το μοναδικό Ινστιτούτο που ερευνά τον Ορυκτό Πλούτο της Χώρας. Ένα Ινστιτούτο που έχει προσφέρει από το 1952 τα μέγιστα σε όλους τους τομείς των γεωεπιστημών με ανεκτίμητη διαχρονική προσφορά στην επιστήμη, την κοινωνία.

 

Οι εργαζόμενοι ζητούν για πολλοστή φορά να συναντηθούν με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στον οποίο έχουν απευθύνει ήδη μια σειρά σχετικών αιτημάτων, προκειμένου να συζητηθούν κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τη στελέχωση, τη λειτουργία και το μέλλον του Ινστιτούτου. Μέχρι σήμερα το αίτημα αυτό παραμένει αναπάντητο, παρά τη σοβαρότητα των θεμάτων που έχουν τεθεί.

Η καθυστέρηση αυτή δημιουργεί μια μη αναστρέψιμη κατάσταση για το μέλλον του φορέα και του σημαντικότατου έργου που επιτελεί.

 

1.      Η ΕΑΓΜΕ (πρώην ΙΓΜΕ) αποστελεχώνεται με ραγδαίους ρυθμούς από τις αποχωρήσεις του μόνιμου προσωπικού (30 τουλάχιστον  υπάλληλοι εντός του τρέχοντος έτους 2026, επί συνόλου 128 μονίμων υπάλληλων και άλλοι 25 το επόμενο έτος).

Ζητάμε να ληφθούν μέτρα, με άμεσες μαζικές  προσλήψεις μόνιμου προσωπικού οι οποίες είναι απαραίτητες για να διασφαλιστεί η ύπαρξη και βιωσιμότητα του Ινστιτούτου.

 

2.      Υπάρχει αδικαιολόγητη καθυστέρηση  στη χορήγηση, σε συγκεκριμένες ειδικότητες, επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας, επίδομα το οποίο σταμάτησε να χορηγείται το 2014.  Έχουν σταλεί όλα τα απαιτούμενα στοιχεία που τεκμηριώνουν αυτό το αίτημα από το Συνδικάτο στο γραφείο υπουργού ΥΠΕΝ με την επισήμανση ότι είναι δίκαιο και θα έχει ελάχιστο δημοσιονομικό κόστος.

 

3.      Ένταξη του ΙΓΜΕ (ΕΑΓΜΕ) στις προβλέψεις του άρθρου 53 του υπό ψήφιση Πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με το οποίο επεκτείνεται η χορήγηση προσωπικής διαφοράς σε νεοδιοριζόμενους υπαλλήλους συγκεκριμένων φορέων του Δημοσίου. Ζητούμε οι νεοδιοριζόμενοι εργαζόμενοι της ΕΑΓΜΕ να τύχουν αντίστοιχης μεταχείρισης, συμβάλλοντας στην ενίσχυση και διατήρηση του ανθρώπινου δυναμικού του Φορέα.

 

4.      Απαιτούμε την οριστική επίλυση χρόνιων εκκρεμοτήτων που αφορούν εργαζομένους και συνταξιούχους της ΕΑΓΜΕ/ΙΓΜΕ, και ειδικότερα:

a.       άδικης αντιμετώπισης των εργαζομένων που δεν μεταφέρθηκαν από το ΙΓΜΕ στην ΕΑΓΜΕ και δεν πρόλαβαν να πάρουν την αποζημίωση αποχώρησης (με χαρακτηριστική περίπτωση συναδέλφου που απεβίωσε χωρίς να προλάβει να αποζημιωθεί για τον εργασιακό του βίο), αλλά και

b.      των συναδέλφων στους οποίους δεν έχουν επιστραφεί δεδουλευμένα ποσά που παρακρατήθηκαν λόγω  της υπερβάλλουσας περικοπής μισθών, με αποτέλεσμα την μη ομαλή μισθολογικά και εργασιακά κατάσταση που έχει προκύψει στον φορέα.

 

Μέχρι σήμερα δεν έχει καταστεί δυνατή η πραγματοποίηση της συνάντησης που έχουν επανειλημμένα ζητήσει οι εργαζόμενοι, παρότι ο ίδιος ο υπουργός έχει υποσχεθεί την συνάντηση αυτή και τα ζητήματα που έχουν τεθεί αφορούν τη βιωσιμότητα και την εύρυθμη λειτουργία του ΙΓΜΕ.

 

Για αυτό το λόγο, υλοποιώντας την ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου και της Γενικής  Συνέλευσης, θα πραγματοποιήσουμε την Δευτέρα 29 Ιουνίου παρέμβαση του Δ.Σ στο ΥΠΕΝ, επιμένοντας στον άμεσο ορισμό συνάντησης με τον Υπουργό. Η συνάντηση αυτή είναι αναγκαία, ώστε να δρομολογηθούν άμεσα λύσεις για τα παραπάνω ζητήματα, τα οποία έχουν αναγνωριστεί ως δίκαια από τα μέλη της πολιτικής ηγεσίας, και τους υπηρεσιακούς παράγοντες με τους οποίους έχει συναντηθεί το Συνδικάτο.

 Καλούμε τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας να ορίσει άμεσα συνάντηση με αντιπροσωπεία των εργαζομένων του Συνδικάτου. Σε διαφορετική περίπτωση, οι εργαζόμενοι θα προχωρήσουν στην υλοποίηση των αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης και στην κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους.

Καλούμε σε συμπαράσταση στον αγώνα μας όλους τους φορείς με τους οποίους δώσαμε διαχρονικά αλληλέγγυους και νικηφόρους αγώνες, για να συνεχίσει το Ινστιτούτο να υπάρχει και να λειτουργεί αποτελεσματικά για τον Λαό και τις ανάγκες του!

 

Καλούμε τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης να προβάλλουν τον δίκαιο Αγώνα μας!

 

Η Γενική Συνέλευση του Συνδικάτου

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: