22 Ιουνίου 2026

ΑΝΑΣΑ: ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΟΡΙΣΜΟΥ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΑΓΜΕ, ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Γ.Δ.

ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

(ΑΝΑ.Σ.Α.)

22/06/2026

    
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΟΡΙΣΜΟΥ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΑΓΜΕ, ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Γ.Δ.


Με αφορμή τις τελευταίες αποφάσεις Γενικού Δ/ντή με τις οποίες ορίζονται προϊστάμενοι Υπηρεσιακών Μονάδων και επειδή αυτή η, παρά τον νόμο, διαδικασία συνεχίζεται στο ΝΠΔΔ στο οποίο υπηρετούμε, θέλουμε να επισημάνουμε τα εξής:

Μετά από επτά χρόνια ίδρυσης της ΕΑΓΜΕ, ο ορισμός προσωρινών!!!!!! προϊσταμένων Υπηρεσιακών Μονάδων, χωρίς κριτήρια, διαδικασίες επιλογής και μάλιστα με απόφαση (ελέω) Γενικού Δ/ντή αποτελεί κατάφορη παραβίαση του νόμου της ΕΑΓΜΕ 4602/2019 και συγκεκριμένα των άρθρων:

· Άρθρο 46, παρ.1 «Προϊστάμενοι υπηρεσιακών μονάδων της ΕΑΓΜΕ» το οποίο ορίζει ότι «Οι Προϊστάμενοι των υπηρεσιακών μονάδων της Αρχής επιλέγονται με τη διαδικασία και τα κριτήρια των άρθρων 84 έως 86 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.».

· Άρθρο 52, παρ.11 «Μεταβατικές διατάξεις» ορίζει ότι « Μέχρι την έκδοση των κανονισμών του άρθρου 50, τα θέματα που αυτοί αφορούν μπορεί να ρυθμίζονται προσωρινά με απόφαση του Δ.Σ.».

 Σύμφωνα με τα παραπάνω, ο κατά παράβαση του νόμου ορισμός προσωρινών προϊσταμένων, η χορήγηση επιδόματος ευθύνης και η πριμοδότηση με μόρια για μελλοντικές κρίσεις, σε υπαλλήλους που απέκτησαν την ιδιότητα προϊσταμένου χωρίς την εφαρμογή του νόμου, δεν μπορεί να συνεχίζεται.

 Η ρητή επιταγή του νόμου είναι ότι ασχέτως με την ύπαρξη ή όχι Κανονισμού, η επιλογή γίνεται σύμφωνα με τα κριτήρια και τις διαδικασίες των άρθρων του παραπάνω κώδικα και μέχρι την ύπαρξη κανονισμού για όλα τα θέματα αποφασίζει το ΔΣ.

  Η εκ του πονηρού αναφορά στο «υπ΄όψιν» των αποφάσεων, στο άρθρο 45, παρ. 1 είναι παραπλανητική, καθώς το άρθρο 45 αφορά τους υπαλλήλους γενικά και ακολουθεί αμέσως μετά το άρθρο 46 το οποίο αφορά ειδικά τους προϊσταμένους.

Επιπλέον η αναφορά στο άρθρο  52, παρ. 3 είναι καταχρηστική καθώς ό,τι ορίζεται εκεί αφορά το διάστημα αμέσως μετά την σύσταση της ΕΑΓΜΕ που δεν προλάβαιναν να γίνουν ακόμα κρίσεις και όχι για έναν φορέα ο οποίος λειτουργεί 7 ολόκληρα χρόνια.

 Όπως αναφέρεται εύλογα σε εκθέσεις ελεγκτικών αρχών, η προσωρινότητα των ρυθμίσεων και ο εύλογος χρόνος έχουν παρέλθει προ πολλού.

Παρεμπιπτόντως, σημειώνουμε ότι για την τοποθέτηση προϊσταμένων διεύθυνσης και τμήματος απαιτείται η κατοχή Α΄ Βαθμού.

 Η τοποθέτηση προϊσταμένων, οι οποίοι μπορεί να είναι οι κατάλληλοι, χωρίς όμως κριτήρια και διαδικασίες, διαταράσσει και δυσκολεύει την λειτουργία των Υ.Μ. και συνολικά του φορέα και το κυριότερο, υποτιμά τους υπαλλήλους στους οποίους «δίνεται το δαχτυλίδι», καθώς δεν αποδεικνύεται η αξία τους και δεν αποδίδεται από τους υφισταμένους τους το κύρος, η αποδοχή και ο απαιτούμενος σεβασμός.

Δεν είναι πρώτη φορά που γίνεται αυτή η προκλητική ενέργεια από την διοίκηση. Από το 2019 που διορίστηκε στην ΕΑΓΜΕ από την κυβέρνηση της Ν.Δ., παραμερίζουν κάθε τυπικότητα και κάθε νομιμότητα και ορίζουν όποιον θέλουν όπου θέλουν, χωρίς να ρωτήσουν κανέναν, αρκεί ο ορισμένος να είναι υπάκουος στη Διοίκηση και να μην φέρνει αντιρρήσεις.

 Οι αποφάσεις Γ.Δ. για τοποθετήσεις προϊστάμενων, αποτελούν μια ακόμη προκλητική ενέργεια βασισμένη στην αυξανόμενη αλαζονεία των στελεχών της κυβέρνησης που θεωρεί τους δημόσιους φορείς μαγαζάκια.

Τι άλλο έχει σκοπό να κάνει στο μέλλον; Πόσους ακόμη θα παραμερίσει για να βάλει παράτυπα και παράνομα άτομα που θεωρεί εμπιστοσύνης του σε θέσεις προϊσταμένων;


Η ΕΓ ΤΗΣ ΑΝΑΣΑ

 

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: